Dette blir nybil utenom det vanlige
Debuterer om ikke lenge.
Med Evoque har Range Rover en av de aller tøffeste bilene i klassen for kompakte SUV-er. Den har da også blitt en stor salgssuksess. Og akkurat som Range Rover håpet på, har den klart å hente mange nye kunder til merket.
Evoque finnes i både tre- og femdørs utgave. Og nå er det straks klart for en modell nummer tre av bilen. Vi snakker det som Range Rover selv beskriver som verdens første cabriolet i den eksklusive kompakt-SUV-klassen.
Les testen: En barnslig morsom SUV
Smakebit-bilder
Range Rover skal altså rett og slett kappe taket av Evoque – da snakker vi cabriolet som kommer til å skille seg ut blant de øvrige modellene på markedet.
Bilen skal debutere offisielt på bilutstillingen i Los Angeles i november. Nå lader Range Rover opp til det, med en liten bunke smakebit-bilder.
De viser at designet blir omtrent som forventet. Evoque cabriolet blir høy og sporty, fronten ser identisk ut som de øvrige modellene.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenLes også: Evoque har hatt en facelift allerede, les mer om den her
Tøffe forhold
Bak blir det imidlertid endringer. Delvis for å få plass til taket når det felles ned, Range Rover skal også ønske å skille cabriolet mer fra de to andre modellene fra denne vinkelen.
Det er ikke kjent om det blir endringer på 4x4-systemene, men mest sannsynlig får cabrioleten samme utrustning som resten av Evoque-familien. Det skal være mulig å teste også denne utgaven under tøffe forhold.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenLes også: SUV og cabriolet: Joda, det har flere tenkt på!
Video fra under jorden
Første gang vi fikk se Evoque cabriolet som konseptbil, var tilbake i 2012. Range Rover har altså tatt seg ganske god tid med denne modellen. I starten var det nok også et poeng å teste mottagelsen bilen fikk, før man ga endelig grønt lys.
Tidligere i år slapp Range Rover en video av Evoque cabriolet som kjørte gjennom Crossrail-tunnelene som nå blir konstruert under jorden i London. Og nå er det altså ikke lenge til vi får se den i helt produksjonsklar utgave.
Cabrioleten skal bygges sammen med tre- og femdørs Evoque, på fabrikken i Halewood, England.
Les også: Denne bilen blir rett og slett ikke erstattet