Drømmepris på BMWs nye Norges-bil

LIten flerbruksbil med over 200 hestekrefter, 4x4 og ladbar hybrid-drivlinje. Den kombinasjonen skal BMW nå tilby til 352.000 kroner. Det kommer til å bli tøft for konkurrentene!
LIten flerbruksbil med over 200 hestekrefter, 4x4 og ladbar hybrid-drivlinje. Den kombinasjonen skal BMW nå tilby til 352.000 kroner. Det kommer til å bli tøft for konkurrentene!
Artikkelen fortsetter under annonsen

Det kan vi takke norske avgifter for.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Ladbare hybrider er i skuddet som aldri før i Norge. Dette er biler som både går på strøm og på bensin/diesel. De kan lades fra en vanlig stikk-kontakt, og kan kjøres som rene elbiler over kortere avstander.

Flere modeller har lange ventelister, importørene klarer rett og slett ikke å få inn nok biler til å dette etterspørselen.

Samtidig er en rekke nye modeller på vei inn. En av dem er BMW 225xe Active Tourer plug-in hybrid. Bak det lange navnet skjuler det seg en kompakt flerbruksbil med solide ytelser, 4x4 og altså ladbar hybrid drivlinje. Det betyr en kombinasjon svært mange norske bilkjøpere nå ønsker seg. Dessuten at bilen i praksis knapt har konkurrenter, denne kombinasjonen kan ingen andre bilmerker tilby akkurat nå.

Hentet nye kunder

BMW har akkurat startet med å ta opp bestillinger på bilen. I den forbindelse har de akkurat kunngjort prisen. Og den vekker oppsikt.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

225xe Active Tourer starter nemlig på 352.200 kroner. I forhold til biltype, hestekrefter og ikke minst 4x4, framstår det rett og slett som et kupp. Gunstige norske avgifter på denne biltypen har mye av æren for det. De ladbare hybridene kommer nemlig gjennom systemet med svært lite avgifter.

Siden lanseringen i september 2014 har "vanlig" 2-serie Active Tourer blitt en av BMWs mest populære volummodeller, og en favoritt blant mange nye BMW-kunder.

Dette har BMW aldri gjort før

41 kilometer på strøm

– Bilen har en attraktiv kombinasjon av teknologi, plass og gunstig pris. Med elektrisk firehjulsdrift, 400 liter bagasjeplass og automatgir som standard, tror vi at dette kan bli en av våre mest solgte modeller i 2016, sier Christian Gottschalk, markeds- og kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Drivlinjen er en 1,5 liter tresylindret bensinmotor, kombinert med BMWs plug-in hybridsystem eDrive, som samlet yter 224 hestekrefter.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Bilen har 41 kilometer fullelektrisk rekkevidde. Det offisielle gjenomsnittsforbruket er 0,2 l/mil med et Co2-utslipp på 46 g/km. 0-100 km/t går unna på 6,7 sekunder. Ikke verst for en liten flerbruksbil!

En av de viktigste trendene i bilmarkedet akkurat nå

Mange modeller på gang

Standardutstyrslisten er omfattende og inneholder blant annet elektrisk firehjulsdrift, klimaautomatikk, automatgir,17” lettmeltallfelger, multifunksjonsratt, PDC bak, cruisekontroll med bremsefunksjon, eDrive-services og e-call.

BMW eDrive ble først lansert i BMW i8 og i3. BMW vil tilby en ladbar hybridmodell i alle de største segmentene i 2016. Alle ble presentert på bilutstillingen i Frankfurt i september: BMW X5 xDrive40e, BMW 740e, BMW 330e og BMW 225xe Active Tourer.

BMW 225xe Active Tourer plug-in hybrid er tilgjengelig i Norge fra april 2016.
BMW 225xe Active Tourer plug-in hybrid er tilgjengelig i Norge fra april 2016.

Slik blir verstingene rene miljøbiler

Passat GTE er på vei, den venter mange på!