Jo – dette er faktisk et baksete

Artikkelen fortsetter under annonsen

Volvo med høy luksusfaktor debuterer i Shanghai.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Volvo er i gang med den store lanseringen av nye XC90, og det markerer de blant annet med flere spesialversjoner av bilen.

I forrige uke viste de sin nye stor-SUV i spesialutgaven Excellence. Her handler det blant annet om fire separate stoler, et hav av beinplass for de to bak, og eksklusive materialer overalt i interiøret.

Les også: Her er en annen bil med real bakseteluksus

Privatsjåfør

På bilutstillingen i Shanghai som akkurat har åpnet dørene, tar de dette enda et skritt lenger. Der viser de nemlig konseptbilen XC90 Excellence Lounge Console.

Det er nok ikke tilfeldig at de velger å legge premieren til Kina. Der er det nemlig status å ha privatsjåfør og ekstra viktig å ha seriøst god plass i baksetet til den viktige personen som sitter der. Og det kan vi trygt si at vedkommende får her.

Les også: Slik skal Volvo bli størst i Kina

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Ikke ulike businessklasse på et fly, her skal VIP-passasjeren virkelig kunne slappe av.Ikke ulike businessklasse på et fly, her skal VIP-passasjeren virkelig kunne slappe av.

Premiumfaktor i Kina

Volvo har nemlig tatt ut passasjersetet foran og erstattet det med en eksklusiv «fotskammel». Dermed er det bare å strekke ut, ikke ulikt businessklasse på et fly.

Skammelen fungerer også som oppbevaring, for eksempel for et par ekstra sko. Den kan også brukes som bord når det er ønskelig. Dessuten kan man vippe opp en 17-tommers skjer herfra, enten det skal jobbes eller VIP-en i baksetet bare vil slappe av med litt TV.

Volvos kinesiske eier, Geely, har store ambisjoner for merket på hjemmebane. De ønsker at Volvo skal ha en høy premiumfaktor i Kina, og da er spesialmodeller som dette viktig for å bygge image.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Vi har testet XC90: Rett og slett terningkast 6!

Hektisk livsstil

– Poenget vårt med denne bilen er todelt. Vi vil vise kundene at Volvo har fokus på behovene til denne kundegruppen. Dessuten at vi med innovativt design og moderne materialer kan skape en passasjeropplevelse som er unik i premiumsegmentet, sier Volvos designsjef Thomas Ingenlath. Han legger til:

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Mennesker med en hektisk livsstil, som går fra møte til møte, trenger litt ekstra plass. Litt tid med luksus og mulighet til å koble av før neste avtale. Det er for å oppfylle dette at vi har utviklet Lounge Console.

Les også: Ikke drømmebil, bare drømmepris

En liten skjerm rundt førersetet, skal sørge for ekstra privatliv for passasjeren bak.En liten skjerm rundt førersetet, skal sørge for ekstra privatliv for passasjeren bak.