Så billig kan du sikre deg en ekte legende

Ford Mustang cabriolet er det mange som drømmer om. Denne krever imidlertid litt egeninnsats. Faksimile fra finn.no
Ford Mustang cabriolet er det mange som drømmer om. Denne krever imidlertid litt egeninnsats. Faksimile fra finn.no
Artikkelen fortsetter under annonsen

Denne drømmer mange om!

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Ford Mustang er et ekte bilikon. Den er på mange måte like amerikansk som både Coca-Cola og cowboyer.

Hvem har vel ikke en eller annen gang hatt en drøm om å kjøre inn i solnedgangen en varm sommerkveld med en V8-er broommende under det lange panseret, med favorittmusikken på stereoen og kjæresten i armkroken?

Gjerne med en rød bil og aller helst en cabriolet, så klart.

Les også: Drømmedama dro – bilen ble stående i 30 år

Billig Mustang cabriolet

Vel - den drømmen kan være nærmere enn du aner. Bilen står i Lyngdal, er til salgs og koster ikke så veldig mye heller. Snaue 50.000 kroner. Før du eventuelt pruter.

Selvfølgelig er det en liten hake ved det hele, slik det gjerne er når en gammel drøm plutselig er blitt billig.

For dette er faktisk Norges billigste Ford Mustang akkurat nå, av de som ligger til salgs på nettstedet finn.no.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Se hele annonsen her

Krever betydelig egeninnsats

Du bør har litt erfaring med biler før du går løs på denne. Faksimile fra finn.noDu bør har litt erfaring med biler før du går løs på denne. Faksimile fra finn.no

Haken i dette tilfellet er - som du ser - at det kreves ikke så rent lite egeninnsats i omgang med karosseriplater, sveiseapparat, fastnøkler og skrutrekkere for å få denne «opp og stå» igjen.

På den annen side, Ford Mustang er en ganske enkel bil å restaurere. Deletilgangen er helt fenomenal, det meste til en hyggelig pris og både det mekaniske og elektriske er enkelt for den med litt skru-erfaring.

En del deler til rustsveising er tydeligvis allerede innkjøp og følger med på kjøpet.Utfordringen er, som eier og selger også gjør klinkende klart i annonsen, at den krever en del rustsveising. Det er svært tidkrevende - alternativt dyrt om man setter det bort. Så her kan det være lurt å gjøre en litt grundig sjekk før kjøp.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Sjekk vår kjøpeguide for Ford Mustang her

1967 modell

På den annen side. Det er en cabriolet, det ser ut som om den har vært rød (under bagasjelokket) og det er en 1967 modell.

Mange mener at denne har et litt tøffere og litt mer aggressivt utseende enn modellene før - selv om de eldste ofte er regnet som de mest klassiske. Den har den klassiske 289-kubikktommers V8-motor en (4,7-liter) og automatkasse.

På tide å realisere drømmen?

1967-modellen er en populær årgang - ikke helt uten grunn. Slik kan den nemlig bli!1967-modellen er en populær årgang - ikke helt uten grunn. Slik kan den nemlig bli!

Ut over dette er Rick fra Lyngdal forholdsvis sparsom med opplysninger rundt bilen han selger. Hva som finnes av servostyring, servobremser, skivebremser og annet oppgis ikke. Men er du interessert og tar en telefon, så får du helt sikkert svar.

Om du ikke rekker å få bilen klar til sommeren i år - så blir det sikkert en sommer igjen neste år også.

Kanskje er tiden kommet for å ta en skikkelig utfordring og for å sette en gammel drøm ut i livet?

Ford Mustang: Bilen som skapte opptøyer da den ble lansert