Lurendreiere…
For ikke så alt for lang tid siden, sa våre politikere at vi nordmenn burde investere i dieselbiler da dette var bedre for miljøet.
Og vi naive nordmenn sluttet nesten å kjøpe bensinbiler, for igjen trodde vi at våre politikere umulig kunne lyve for oss i denne saken også.
Men ikke før mange norske innbyggere stolt kjørte rundt i dieselbiler, og trodde vi var miljøbevisste, fant politikerne ut at også dieselbiler var en uting og derfor måtte ilegges høyere avgifter.
Har ikke de folkevalgte noe ansvar for å konsekvensutrede før de vedtar noe, eller er det bare så at de så at avgiftsinntektene gikk ned, og at de derfor måtte finne på noe for å kreve inn disse ”tapte” pengene?
Folk fyrer nå mer med ved enn noensinne på grunn av høye priser på fyringsolje og strøm. At vedfyring generer en enorm mengde svevestøv som kanskje har en verre virkning på folks helse, velger våre folkevalgte helt å neglisjere da dette tydeligvis ikke passer inn i deres snevre syn på hva som er miljøfiendtlig.
Hadde det vært private firmaer som var like uforutsigelige og upålitelige som det staten er, hadde de vært kastet ut av markedet for lenge siden.
I en privat bedrift har aksjeeierne mulighet til å kreve en ekstraordinær generalforsamling hvor man da kan avsette udugelige ledere, men i AS Norge har vi dessverre ikke denne muligheten, men må fortsette å leve med ledere som kun har egeninteresse som sitt primære mål.
Det er synd det er folket som alltid må betale for at disse ”folkevalgte” egoistene skal kunne mele sin egen kake der de styrer departementer som påvirker en ”grasrot” de ikke har en aning om hvordan har det eller fungerer.
Øvede løgnere sier heller ikke sannheten når de ikke behøver lyve… bare for treningens skyld.

Barns beste
Lesernes kommentarer
Hans Martin Øvre
25. september 2011 - 20:23
Politikk for egen vinnings skyld.
Arve Otlo
25. september 2011 - 20:34
Helt enig!
Kyrre Storli
26. september 2011 - 14:42
Bedrøvelig
Einar Ofsteng
26. september 2011 - 14:54
Det har seg slik at
Ulf Dahl
26. september 2011 - 16:29
Du Einar
Så derfor er jeg sikker på at ordet etterpåklokskap er et ord skapt av og for politikere.
At jeg er uenig med deg i nødvendigheten av å ha høye avgifter på en naturresurs hele det norske folk har eiendomsrett til, er en annen diskusjon, spesielt når så mye av avgiften havner i utlandet, og ikke til velferdsgoder her i landet...
Einar Ofsteng
26. september 2011 - 21:57
Har du noe dokumentasjon på
Har du noe dokumentasjon på dette tullpratet, eller er det bare tatt ut av luften som vanlig?
Peter Nylund
27. september 2011 - 7:32
Ikke lavest.
Å blande bensinpris med vår utenlands-støtte er tøvete og irrelevant.
Einar Ofsteng
27. september 2011 - 10:36
"Å blande bensinpris med vår
Da får du klage til den som blandet disse to tingene, ikke til meg!!
I kroner er det dyrest ja, men om du ser på hvor mye drivstoff folk som bor i de respektive land kan kjøpe for lønningen sin da blir vi billigst......det er jo ikke så veldig interessant hvor mye drivstoff du kan kjøpe når du er i utlandet........... I Storbritania koster bensinen ca £1,30 nå, og dette inneberer at en med minstelønn får ca 4,5 liter pr timelønn, mens i Norge får du ca 8 liter pr timelønn!!!
Det er bare ett par land i Europa som er under 10 kr literen for bensin, og alle disse har mye lavere lønn enn Norge, noen helt nede i 1/10 av vår lønn.
Bård Finckelsen
28. september 2011 - 9:15
Jada Einar
Det deu sier høres jo litt rart ut når utenlandske vogntog som kjører mye i Norge er spesialbygget med store Dieseltanker slik at de skal slippe å fylle Diesel i oljelandet Norge. og det er ikke alle som får 8liter for en timelønn i norge heller. vi har en stor del mennesker i Norge som må spare på mat til sine barn fordi de må ha drivstoff til bilen for å komme seg på jobb eller til skole/barnehage.
Vi har en stor middelklasse i Norge som totalt overskygger de fattige.
og vi har en regjering som til stadighet gjør det tyngre å være blandt dem som tjener lite. fordi de fleste avgifter på nødvendigheter slår veldig lite heldig ut for de som har minst.
Det er klart at i ditt sosialistiske hode er det forferdelig hvis de rike kan få kjøpt billeig drivstoff til sine dyre biler. så da får det heller være sånn at det er de fattige som lider for de skriker ikke så høyt allikevel.
de tar det ene åket etter det andre. det som er problemet er tålmodigheten til Nordmenn hadde andre land hatt like udugelige politikere som var broilet opp fra sine partipolitiske korekte familier og heller adrig har løftet en hånd i praktisk arbeid. så hadde de vært fjernet for lenge siden. men vi Naive dumme Nordmenn er blitt så vant til at vi blir tenkt for at vi bare godtar det ene overgrepet etter det andre. økt Dieselavgift og økte avgifter på Dieselbil er ren svindel.
Einar Ofsteng
28. september 2011 - 10:58
"Den store forskjellen er at
Og det er vi alene om?
"Vi har en stor middelklasse i Norge som totalt overskygger de fattige."
Vi er blandt de landene i verden med minst forskjell på fattig og rik. Det er klart det finnes fattige i Norge og, det finnes i alle samfunn, men det er ferre i Norge, og de er "mindre fattige" i forhold til de rike, enn i andre land.
Minstelønna i Storbritania er under £6 i timen. Dette gjelder nesten alle i service neringen, butikk, hotell, kafe/matindustri, renhold osv. Dette er en kjempestor del av befolkningen. Disse folkene får ikke huslån da de ikke tjener nok, men må betale mer i husleie enn lånet ville koste. Det å si at vi har fattige i Norge også holder ikke, da fattige finnes i alle land, og de har det verre enn i Norge.
Jeg merker meg også at mange av de som snakker om hvor dårlige kår de fattige har, også lovpriser Frp, noe jeg finner merkelig, da de står for mer penger til de rike, uansett hvilke ting de sier nå og da.
Jan Inge Andersen
28. september 2011 - 15:58
billig bensin eller ei?
Problemet er at dette gjør de på alle avgiftene. Strøm f.eks "vi betaler mindre enn England fordi at vi i norge tjener sånn og sånn og må bare jobbe eks anntall minutter for en KWT."
Problemet Einar, og dette vet du men velger å fortelle halve sannheter i god sosialistisk ånd. Problemet er SUMMEN av avgifter. Det er avgift på avgift og viss du summerer dette tror jeg ikke vi kommer noe særlig godt ut av det her på berget.Vi blir lurt av politikkere hver dag, og sånne som deg er og et talerør for løgnfeldige broilere på tinget.
Tom D Faye
27. september 2011 - 9:29
Dokumentasjon
Svein Rune Johannessen
27. september 2011 - 15:05
Tåler ikke noen kritikk?
Einar Ofsteng
28. september 2011 - 10:08
Det er klart at ting ikke er
Mange ting kan forandres, og minstepensjonistene og uføre, må få bedre kår. Det som er problemet er at man ikke vil få bedre vilkår for de dårligst stilte i samfunnet med lavere skatter og avgifter. Det koster å drive en velferds stat.
Du tjener 150 000 i året. I Storbritania tjener en familie der begge jobber i butikk ca 220 000 i året. Bensinen koster nesten det samme som i Norge. Barnehageplass koster 5-6000 kroner i måneden. Om du ikke har råd til en ny bil som er "gjerrig" på bensinen, så er veiavgiften omtrent den samme. Forsikring er dyrere. En familie bruker gjerne rundt 5000 på mat. Energikostnaden er på ca 12-1500 i måneden.
Dette har jeg fra min svoger som er Britisk og bor i Wales. Han mistet akkurat jobben sin, da fabrikken han har jobbet på i 20 år gikk konkurs.......Siden private bedrifter har egen pensjon, forsvant også alle pensjonen han har spart opp..... Min svigerinne har vert sykemeldt, men måtte gå tilbake på jobb, fortsatt syk, siden hun også jobber i en privat bedrift. Hun får bare sykepenger i 15 dager.
Jeg skulle ønske att folk visste litt mer om verden for de begynner å klage over skatter og avgifter, siden disse er med på å betale ting som folk flest tar for gitt!
Jeg finned det i tilleg litt rart at folk klager over drivstoffpriser, da disse har steget mindre enn for eksempel melk, de siste 30 årene.
Ulf Dahl
28. september 2011 - 17:00
Einar, hvor er
Einar Ofsteng
28. september 2011 - 21:47
Dette har jeg fra min svoger
Jeg kan sende deg emailadressen til mis svoger, det skulle vel holde. Han vil beklageligvis ikke legge ut sin personlige informasjon om hvor mye han tjener og bruker på forskjellige ting, da han i tilfelle må skanne bankutskriftene sine og legge dem ut offentlig.......
"Jeg finner det i tilleg litt rart at folk klager over drivstoffpriser, da disse har steget mindre enn for eksempel melk, de siste 30 årene."
Jeg beklager om du ikke kan huske så langt tilbake og at du derfor trenger dokkumentasjon, men da jeg tok lappen og flyttet hjemmefra i 1982, så kostet en liter bensin og en liter melk, det samme, det gjør det ikke lenger. Jeg har lett etter dokumentasjon på dette, men kan ikke finne det noe sted. Kanskje du kan vere behjelpelig, siden du hvet så mye om drivstoff prisene......de fleste husker vel hvor mye melk og brød kostet!!
Ulf Dahl
30. september 2011 - 17:21
Einar
Einar Ofsteng
2. oktober 2011 - 11:29
Linker til min familie i
Ulf Dahl
2. oktober 2011 - 18:54
Nei Einar
Einar Ofsteng
2. oktober 2011 - 20:54
Kanskje du kan ta deg bryet
Men linker skal du få, det kan kanskje bli ett par dager, da internett er mer av enn på her nå og det ikke blir fikset før tirsdag.
Ulf Dahl
2. oktober 2011 - 21:24
Forstår at
R Pedersen
5. oktober 2011 - 15:33
vi har det best i værden????
Blir kvalm
Ulf Dahl
27. september 2011 - 18:08
Selv du Einar
Einar Ofsteng
27. september 2011 - 21:57
Det du sier er at oljefondet
Ulf Dahl
28. september 2011 - 16:56
Einar, hvor
Einar Ofsteng
30. september 2011 - 13:38
"At jeg er uenig med deg i
Beklager om jeg har missforstått, men her synest jeg at du ganske tydelig sier at mye av oljeintektene (oljefondet) havner i utlandet, og det er dette jeg har svart på.
Ulf Dahl
30. september 2011 - 17:22
Einar, kanskje
Einar Ofsteng
2. oktober 2011 - 13:57
Jeg poster min siste
"At jeg er uenig med deg i nødvendigheten av å ha høye avgifter på en naturresurs hele det norske folk har eiendomsrett til, er en annen diskusjon, spesielt når så mye av avgiften havner i utlandet, og ikke til velferdsgoder her i landet..."
Beklager om jeg har missforstått, men her synest jeg at du ganske tydelig sier at mye av oljeintektene (oljefondet) havner i utlandet, og det er dette jeg har svart på.
Ulf Dahl
2. oktober 2011 - 18:53
Einar
Gunnar Celius
27. september 2011 - 18:57
"Har du noe dokumentasjon på
Hvorfor i alle dager tror du at alle andre enn deg prater tull Oftseng. Kom heller ut i lyset og kommenter argumentene dine litt bedre, enn å sitte i din egen hule og klippe og lime.
Det er helt riktig som det blir sagt her, at det meste av avgifter som nordmenn betaler inn til den norske stat går til utlandet.