Jaggu på tide at healere tas
Storberget må nå ta ansvar, dette er alvorlig
VG har nå en tid fokusert på såkalt alternativ behandling, og ære være VG for det. For det er på høy tid at dette blir satt i fokus. Dette er svindel på det aller aller groveste. Kvakksalverloven har i praksis vært nedlagt i lang tid og disse aktørene har kunnet utnytte dette "markedet" i fullstendig åpenhet i forvissning om at ingen rettslige skritt ville bli tatt imot dem. Og derfor, i dag florerer det jo av healere og hånspåleggere i vilden sky. Jeg kjenner personlig et par stykker, og det er ikke måte på hva de i sin egen innbilning er istand til å utføre.
For meg synes det som de i stor grad er hjernevasket og fullstendig ukritiske til sin egenærklærte fullkommenhet, og det er ikke grenser for hvilke enorme evner de er utstyrt med. De har forklaringer og bortforklaringer på de aller fleste motargumenter du måtte komme med mot den virksomheten de bedriver. De er bare rett og slett suverene. I sine egne øyne ja. Og jeg måtte bare underkaste meg et forsøk på "varme hender" som skulle helbrede mine stive nakkemuskler, som et forsøk på å overbevise meg. Men kjente jeg noe? Ikke en dritt, ikke noe varme der nei, og musklene forble like stive og vonde. Men da skjønner dere, da kom forklaringen; For jeg var jo VANNMANN, og vannmenn er så inni hampen realister at vi er formodentlig ikke mottakelige for denne "type behandling". Og hvilke stjernetegn er da personer som tilogmed er mottagelige over TELEFON, flerfoldige mil unna?
Ikke vet jeg, men det er ikke måte på hvor mange som er blitt hjulpet, selv over telefon. Og til HVILKEN PRIS?!?!. Den ene damen har en call-tjeneste over TELENOR til 27 KR PR MINUTT, det er forbanne meg 1620 KR i TIMEN det. Telenor er pålagt å operere med tidsintervaller på maks. 20 minutter, da skal samtalen automatisk avsluttes. Men hva hjelper det, for kunden blir jo bare oppfordret til å ringe opp igjen, og nye 20 minutter renner inn på regninga. Jeg vet at enkelte har hatt 5 X 20 minutter på samme dag, altså 2700 KR på en dag. I ren fortvilelse, på sine siste dager henger de på telefonen og spenner en haug med penger i desperat håp om å øyne et bitte-bitte-lite glimt av håp om at noe må da kunne hjelpe. Telenor tjener rått på denne ufine virksomheten som jo er totalt moralsk forkastelig.
Her sitter det altså healere med hjemmekontor og samarbeide med Telenor og bedriver ran på høylyse dagen og svarte natta. Dette har jeg aldri kunnet tolerere og det har jeg også tilkjennegjort for de healerne jeg kjenner, så "vennskapet" er ganske så kjølig og overflatisk. Jeg mener at det de bedriver er kriminelt. Riktignok så må det som avregnes over kontoen til Telenor oppgis på selvangivelse beskattes. Dette er å betrakte som firma, registrert som selvstendig næringsdrivende, såvidt jeg vet uten annen inntekt for den personen jeg kjenner. Og selvfølgelig da med alle muligheter for fratrekk/fradrag i regnskapet slik at vedkommende lever MEGET GODT av denne virksomheten. Dette er hennes eneste inntekt, hennes levebrød. Og hvor mange flere gjør som henne? I hopetall, og mange av disse kjenner til hverandre og treffes også i foreninger og "faggrupper".
Fri og bevare oss, det må da kunne settes en stopper for dette svineriet som ikke har den aller aller minste sannhetsgehalt. STORBERGET Justis/Politi og ikke minst familie og nære venner til personer som de ser er så desperate og fortvilte at de sløser bort tusenvis av kroner på denne svindelen;; Anmeld dette slik at Politi og myndigheter får et innblikk i hvor stor svindel dette i virkeligheten er. Dette må til overflaten, synliggjøres og latterliggjøres, for det er akkurat det dette er; LATTERLIG tro på å kunne heale/helbrede.
Vi har jo et begrep som "like enkelt som å stjele sukkertøy fra små barn". Men her ser vi at det er " like enkelt å stjele fra desperate syke". Og myndighetene har snudd ryggen til dette i en årrekke, likeså leger og helsevesen. Denne type virksomhet må kunne straffes og forbys.

Høytlesning gir skoleflinke barn
Grekere retter sinnet mot EU
Politiet: – Flere kan ha lekket opplysninger
Lesernes kommentarer
5. november 2009 - 19:13
Kjeltringer.
Hans Thomassen
5. november 2009 - 19:47
Stopp galskapen!
Det er vel iht norsk lov ikke tillatt å lure penger fra folk med løfte om en tjeneste basert på ren bløff?
Øyvind Midteng
5. november 2009 - 19:52
Understøttes
6. november 2009 - 9:32
Healing
Jeg kan peike på gratis hjelp, til den/de som vil prøve.
Jeg vil be deg/dere hente fram bibelen deres dersom dere har en. Dersom dere ikke er bibelleser trenger dere kanskje en bibelordbok i tillegg. Finn fram i bibelen alle Guds ord som gjelder deres situasjon. ( Du behøver ikke å være verken kristen eller "from" for å gjøre dette.) Bibelen sier at Guds ord er skapende. Gud sier at HAN talte og det skjedde, han bød og det sto der. Alt ble til på Guds ord, og uten på Guds ord er ingenting blitt til av det som er blitt til. Det gjør ingenting om du ikke tror dette. Du kan si til Jesus akkurat hva du vil. Du behøver ikke å pynte på ordene dine når du kommer til han. Han vet likevel hva du har i ditt indre. Men viktig at du bruker Guds ord i din terapi. Be Guds ord over din situasjon hver dag.Dersom du ikke vil være alene om dette, gjør det sammen med en god venn. Dere kan be Guds ord over hverandre. Prøv. Det er gratis. Se hva som skjer. Vi har fått legedom i Jesu kristi sår, står det. Det står at den som Jesus FÅR frigjort, blir virkelig fri. Det står at han er Herren din lege som leger dine sykdommer o.s.v.
Morten Ellingsen
6. november 2009 - 11:07
tullprat
De lover oss alle et godt liv og alt skal bli så bra, hvis du bare kjøper våre produkter eller tjenester.
Religion er mye penger i. (bibelen er ikke gratis)
Du må velge selv hva som er bra for deg.
Healere finnes over hele verden og har eksistert i all tid, det dere sier er at de ikke skal tjene penger.
?????????????
Arne Gunnar Elveland
6. november 2009 - 12:17
Hva gjelder bortkastede penger ....
Torarne Thunestveit
9. november 2009 - 8:56
skolemedisin
Britt Haanshuus
6. november 2009 - 14:24
Healing - alternativ behandling
At stjernetegnet skulle ha noe å si er bare tull, det skjønner alle.
Det som er ekstra synd er den generaliseringen dere setter på alle healere. Vi som er seriøse er registrert i Brønnøysundregistret og fagorganisasjoner, som f.ks. Healerforbundet.
Vedr. sistnevnte stilles det krav til den som søker medlemsskap, bl a må man dokumentere positiv forandring hos kunden.
Å være healer og jobbe med det alternative er en jobb som alt annet. Ingen jobber gratis. Still spørmål til den behandler du kontakter; har vedkommende noen utdannelse? Er hun/han selvvlært. Har vedkommende referanser å vise til?
Håper denne kommentaren viser at det også er seriøse behandlere å finne.
Jan-erik Lepsøe
6. november 2009 - 14:56
ikke bland kortene.Alternativ.beh.er så mangt.
Det var/er også enkelte menigheter,som helbredet pr telefon.
Vi har også snåsamannen,som ganske sikkert har helbredet mange ved berøring.
At varme hender helbreder er egentlig ikke noe merkelig fenomen.Kan forklares.
Stråling brukes i helsevesnet og berøring fra varmehender er også stråling(Kroppen er en kjemisk fabrikk)
Det tok lang tid før akupunktur og soneterapi ble anerkjent som alternativ behandling.
Har svært god erfaring med akupunktur,som nå brukes i så stor skala at det neppe kalles alternativ beh. mer.
At mange homeopatiske medisiner har mye for seg er jeg sikker på.
Vi har nok fåt mange sjarlataner med kortstokk og telefon og det blir feil å kalle dette for alternativ behandling.Ellers er det det å si at tro kan flytte fjell,så la enhver være salig i sin tro .
Jan-erik Lepsøe
6. november 2009 - 14:56
ikke bland kortene.Alternativ.beh.er så mangt.
Det var/er også enkelte menigheter,som helbredet pr telefon.
Vi har også snåsamannen,som ganske sikkert har helbredet mange ved berøring.
At varme hender helbreder er egentlig ikke noe merkelig fenomen.Kan forklares.
Stråling brukes i helsevesnet og berøring fra varmehender er også stråling(Kroppen er en kjemisk fabrikk)
Det tok lang tid før akupunktur og soneterapi ble anerkjent som alternativ behandling.
Har svært god erfaring med akupunktur,som nå brukes i så stor skala at det neppe kalles alternativ beh. mer.
At mange homeopatiske medisiner har mye for seg er jeg sikker på.
Vi har nok fåt mange sjarlataner med kortstokk og telefon og det blir feil å kalle dette for alternativ behandling.Ellers er det det å si at tro kan flytte fjell,så la enhver være salig i sin tro .
Øyvind Midteng
10. november 2009 - 18:29
Jaså
Nei, det er det ikke.
Og så følger du opp med: "Vi har også snåsamannen,som ganske sikkert har helbredet mange ved berøring."
Nei, det har han ikke.
"At varme hender helbreder er egentlig ikke noe merkelig fenomen"
Jo, det ville det vært, dersom det faktisk var tilfelle at "varme hender" faktisk kunne helbrede sykdom. Det ville brutt med alle naturlover. Men det kan de jo ikke.
"Stråling brukes i helsevesnet og berøring fra varmehender er også stråling(Kroppen er en kjemisk fabrikk)"
??? Så du tror strålebehandling og varme hender...nei, jeg gir meg. Dette blir for dumt.
Lisbeth Pedersen
7. november 2009 - 12:56
tvil og tro
Som alternativ medisin har jeg selv hatt veldig god effekt etter behandling med fotsoneterapi, og også med Bowenmetoden.Jeg anbelfaler begge deler sterkt til mennesker som har permanente plager.Selvsagt bør man være skeptisk og sette spørsmålstegn ved mange av de som gir seg ut for å være/kunne osv... i form av å gjøre folk friske. Men la også de sanne healere få en rettferdig omtale.Ikke døm alle som kvakksalvere, det blir feil.
Lars Welle
7. november 2009 - 14:15
...men bruker man en formue
Ove Jan Ludvigsen
8. november 2009 - 11:01
Martha Luise er ikke noe annet en en spritistisk trollkvinne!
Siri Johansen
8. november 2009 - 11:48
uimottagelig VANNMANN?
Torarne Thunestveit
9. november 2009 - 8:51
bibelen
Arild Vinjor
10. november 2009 - 21:30
Ja,Ja du Rambo Du klarer
Ove Jan Ludvigsen
12. november 2009 - 21:21
Tendenser til Nazistisk mennesketilintetgjørelse! Når det gjeld
Når det gjelder millioner og milliarder her og der, så er ikke det noe annet enn pengeforflytting fra den ene se4ktoren til den andre, alt sammen går vel i realitet fra én og samme kasse, med en del adressebytte. Uansett så er det oss skattebetalere som får støyten, og under alle omstendigheter blir sittende igjen med svarteper. På hvilken måte? Si det da, på en eller annen måte blir det individuelt for oss alle sammen, men en skam - det er det!
Man skulle ikke tro at det kunne være mulig å fremme slike tanker og meninger, slik Erna Solberg og Jan Tore Sanner har lagt fra seg på frokostbordet, det er langt uhyggeliger enn usmakelig. Tenke seg noe mer Nazistisk rått enn å formidle et budskap om at man må være kreftsyk, eller lide av kronisk tretthetssyndrom for å slippe å være i jobb. Dette signaliserer i aller, aller sterkeste grad, at det Jan Tore Sanner og Erna Solberg egentlig mener, er at fær det skal innfries noen bekvemmelige lettelser til syke, så må de ligge på dødsleie og dette passer vel disse to høyrepolitikerne svært bra. Da sparer de millioner – milliarder, for de som da skal motta litt bekvemmelig økonomisk bistand på et slikt tidspunkt, de får ikke nyte godt av det, da det dreier seg kun om kansje timer, dager, uker, muligens beskjedne få måneder.
Med andre ord, dette er takk for hva disse har bidratt med i samfunnet, pluss alle de andre som skal på en umenneskelig måte, pines, tortureres psykologisk til døde, bare for at umenneskelige politisk terrorister, skal få fremme det som tjener deres syn og tanker til deres egen tilfredsstillelse. Hva med milliardene som Norge spytter inn i krigstjeneste ute i verden, samt setter sine egne staute ungdommer i fare for å tape sine liv. Der går det milliarder på milliarder, og drap av sine egne og dette koster, sannsynligvis betyr ikke det noe, bare de ikke tenker på å søke på uførepensjon, og eller nødvendig bistand for å livnære seg etter skadene de får, for noens del i hvert fall, etter endt krigstjeneste andre steder i verden.
Hva med alle de som med terroristiske signaler som fritt får vandre omkring i Norge, av utenlandske personer, som faktisk har gitt tydelige uttalelser i media om at det er helt i orden med både drap etc. Disse befinner seg fremdeles i landet vårt, og koster det norske samfunnet milliarder på milliarder. Samt den dokumenterte terroristen Mulla Krekar, det er skattebetalernes penger det går på. Og mot skattebetalernes vilje tvinges vi/disse til å betale for opphold av terrorister, og andre samfunnsproblematiske personer. Så til slutt – Er det, de pengene som de syke og trengende i Norge skal subsidiere, siden det er bare de som nesten er døde, som skal få nyte godt av det de i virkeligheten ikke får nyte godt av allikevel, på grunn av at deres livsavslutning allerede er for hånden. Forstå det den som kan? I sannhet: Tendenser til Nazistisk mennesketilintetgjørelse!
Magnhild Almelid
16. november 2009 - 16:55
Healing - på godt og vondt...
At det finnes mange sjarlataner innefor den alternative bevegelsen stemmer godt overens med snusk og fanteri som finnes på de fleste områder, men man må ikke ta alle over en kam - da blir DET useriøst. At det skjer en kollektiv bevissthets-utvikling for tiden er et faktum - det har med universets syklus og menneskehetens utvikling å gjøre - SELV FOR DEM SOM IKKE VET NOE OM HEALING.
Jeg hjelper dere gjerne - sender litt healingenergi. - Gratis! God bedring.