ABCNyheter
ABCNyheter AS Kirkegata 17 Oslo 0153
22 80 85 80 tips@abcnyheter.no
true borger utlendinger,Borgermeninger
Tor Strand Tor Strand er redaktør i ABC Nyheter. 90548980 tor@abcnyheter.no

Hvorfor ikke Frp

Er det noen grunn til at man ikke børe stemme Frp? En viktig grunn er politikken de står for.

Det er så mange her som har sagt til meg, at siden jeg klager på Frp, og kommer med feil utsagn angående Frp's valgprogram, så burde jeg lese Frp's valgprogram. Jeg har tatt en titt på dette nå, og er enda mer skremt enn før. Skremt, siden jeg har inntrykk av at mange av de som faktisk stemmer Frp ikke har lest det, med tanke på alt de sier her.

Jeg har tenkt å belyse et par ting jeg ser på som viktige.

"Fremskrittspartiet vil stimulere den enkelte til arbeidsinnsats og aktivitet gjennom en omlegging av skattesystemet til et flatere system og en reduksjon av skattetrykket. Inntekter som er nødvendige for å utføre nødvendige offentlige oppgaver, bør skaffes til veie ved at skattlegging i større grad baseres på forbruk, fremfor beskatning av resultat av arbeidsinnsats."

Dette er det som Frp'ere leser dithen at alle vil få lavere skatt. Om du leser det grundig, vil du skjønne att "skattelegging basert på forbruk og ikke arbeidsinsats" betyr at en som tjener 200 000 og en som tjener 500 000 teoretisk skal betale det samme i skatt. Nå vil jo den som tjener mer, også ha ett høyere forbruk, men endel av dette forbruket vil ofte være i utlandet (feriereiser osv), eller på luksusvarer som alkohol og bensin (der mye av skatten skal bort ifølge Frp) eller på store hus eller luksusbiler. Jeg håper noen i Frp kan forklare meg hvordan dette skal hjelpe de svakeste i samfunnet, som dere jo skryter av att skal få det bedre.

En annen ting som skremmer meg er at Frp vil:

"Tillate reklame i skolebøker og sponsing av skolematriell/utstyr"

Jeg skjønner ikke poenget med dette i det hele tatt, bortsett fra att man får dårligere skolebøker. For det første, barn og tildels unge er mye lettere påvirkelige enn voksne, de yngste barna i skolen er fortsatt i en alder hvor de "tror" på alt som sies, ihvertfall om det står i en skolebok, så om det står at Freia sjokolade er noe du trenger å ha til frokost hver dag, så er det sant!!! Det er jo også tragisk at ett parti som prater så mye om hvor dårlig utdanningen i Norge er, vil gjøre den verre ved å trykke reklame i fjeset på barn.

Et annet spørsmål er, hvem skal få lov til å sponse skolebøker/utstyr? La oss for eksempel si at ett politisk parti vil sponse skolebøker, ja til og med gjøre det enda bedre, nemlig trykke alle skolebøkene, mot at de får "farge" innholdet i disse littegrann. Denne "fargingen" er jo bare hint av deres politiske budskap, og derved kommer de inn under reklame.......... Hva om den Norske Kirke bestemmer seg for sponsing.......eller kanskje en muslimsk organisasjon?

JEG vil hverken ha Freia eller politisk reklame i mine barns skolebøker...........Vil DU

Jeg håper at noen av Frp tilhengerne får øynene opp for hva de stemmer på før det er for seint.

Lesernes kommentarer

2009-03-31T10:03:25

Svein Grønnevik Svein Grønnevik

31. mars 2009 - 10:03

De fattigste...

Om du hadde fulgt med de siste ti-årene, ville du ha fått med deg at FRP har kjempet for høyere minstefradrag på skatteseddelen. En dobling av minstefrfadraget ville gavne dem som har minst i inntekt, og i særlig grad de med deltidsarbeid som ofte er kvinner. Enklere skatteregler med mer, ville gjøre at vi ikke trengta å ha så mange ansatt i skattetaten. Når det gjelder skolebøker var reklame noe som FRP har hatt som alternativ til gamle og dårlige bøker i den videregående skolen, siden de andre partiene ikke ser seg råd til det. De skal jo støtte selvmordsbomber skoler i Pakistan, i tillegg til dem som allerede får penger i Gaza og på Vestbredden...

Dessuten skal norske skolebøkene følge læreplanen uten farging. Men det "vet" ikke Ofsteng. Han føler nå at det for alvor begynner å brenne under beina på AvgiftsPartiet hans. Derav dette oppgulp der ting blir tatt ut av sin sammenheng for å demagogisere FRP. Det har flere partier fått erfare ikke lønner seg i lengden...

Det er bare det at Ofsteng her undervurderer velgerne og deres ønsker.
2009-03-31T10:39:34

Are Ørstavik Are Ørstavik

31. mars 2009 - 10:39

Flat skatt

Er jeg også for, det vil føre til et enklere skattesystem, de fleste borgerlige partiene er for flat skatt.
Men å bruke reklame for å finansiere skolebøker er bare tull, det vil ikke føre med seg noe godt.
Helse og utdanning skal vere gratis, ja vi bør få private skoler men ikke på bekostning av de offentlige, som frp vil ha frem.
De skal jo støtte selvmordsbomber skoler i Pakistan, i tillegg til dem som allerede får penger i Gaza og på Vestbredden... Et utsagn som vises blant mange frpere, rasisme kalles dette. Gaza og vestbredden blir okkupert av en supermakt og de bruker de middlene de har tilgjengelige og norge eller avgiftspartiet som du kaller det.. støtter ikke krigerne de støtter folket. pakistan er like mye preget av taliban som mange andre land rundt afghanistan, det kjemper mot taliban, men har ikke nok middler, nord i pakistan lider folket under taliban hvor pakistanske styresmakter har lite å stille opp med. de lar usa bombe med fly, uten protest i forsøk på å demoralisere de stammene som utgjør taliban.
2009-03-31T11:01:43

Einar Ofsteng Einar Ofsteng

31. mars 2009 - 11:01

"Om du hadde fulgt med de

"Om du hadde fulgt med de siste ti-årene, ville du ha fått med deg at FRP har kjempet for høyere minstefradrag på skatteseddelen. En dobling av minstefrfadraget ville gavne dem som har minst i inntekt, og i særlig grad de med deltidsarbeid som ofte er kvinner. Enklere skatteregler med mer, ville gjøre at vi ikke trengta å ha så mange ansatt i skattetaten."

Dette høres da greit ut det, men skjønner ikke akkurat hva det har med problemet jeg nevner. Dersom du mener at det er riktig å gi skattefordeler til de rike FORDI man gir til de fattige ett annet sted i systemet så er jeg absolutt uenig.


Skjønner heller ikke helt hva mulige pengegaver til andre land har med skolebøker å gjøre, men skal forsøke og forklare hva reklame betyr siden du ikke skjønner det.
Reklame betyr at noen betaler for å få lov til å vise frem produktet sitt, i dette at hvemsomhelst kan vise frem produktet sitt i skolebøker, dette vere seg Freia, Frp eller Ja til Eu. Det at det ikke er tillatt med "farging av skolebøkene er en ting, men dersom for eksempel Frp sponser skolebøker, så gjør de dette med ett mål for øyet, nemlig at flest mulig av disse unge spirene som leser skolebøkene sine vil stemme Frp senere i livet. Dette er hva jeg finner skremmende (og like skremmende om det gjelder Freia sjokolade).

Dette er ikke tatt ut fra sin sammenheng. men utfra Frp sitt partiprogram, det er jo selvsagt at det står mye mer der også, og om du følger med her, vil du kanskje se mer av programmet også.

Det brenner ellers ikke noen steder, men jeg er da noe redd for hva Frp vil gjøre med landet vårt.
2009-03-31T15:09:12

Bjørn H. Bråthen Bjørn H. Bråthen

31. mars 2009 - 15:09

KORANSKOLER.

Nei du skjønner vel ikke at skolebøker har noe med dette å gjøre, men det har noe med på hvilken måte den RØD/GRØNNE regjeringen forvalter våre skattepenger og oljeinntekter. Det var vel i 2007 at nåværende regjering bestemte seg for over 5 år å bevilge 150 millioner kroner til utdanning i Pakistan. Pr. idag gis det støtte til 118 koranskoler. Pr. idag gis det støtte til 7 koranskoler i Swat-dalen, nordvest i Pakistan, dette er et område som nå Taliban har kontrollen over, Taliban har innført sharialover og bl.a. så nektes jenter over 13 år skolegang. Det er godt mulig du mener dette er en riktig bruk av penger. Jeg mener det er støtte til terror da vi vet at ved flere koranskoler i dette området drives det opplæring i terror. Taliban står bak 2 voldsomme terror- handlinger i Pakistan nå i løpet av kort tid. Direkte eller indirekte støtter den nåværende regjering terroropplæring. Saken stiller seg også i et underlig lys når SV på sitt lansmøte går imor drift av privatskoler i Norge, men det er greit at slike skoler får betydelig norsk støtte i Pakistan. Jeg tror flere og flere gjennomskuer hyklerne i SV.
Forsker Karin Ask ved Christian Michelsens Institutt sier til Dagsavisen: " Ved ikke å stille krav til at det blir undervist i noe annet enn den tradisjonelle utenatlæringen av Koranen, risikerer Norge å gi penger til skoler som fremmer jihadistiske holdninger ( hellig Krig)"
2009-04-01T10:57:53

Einar Ofsteng Einar Ofsteng

1. april 2009 - 10:57

Hei Bjørn

Det du sier stemmer sikkert, jeg vet ikke.

Dersom du nå også kan vere så venlig å forklare hva dette har å gjøre med Frp's program som jo er det som diskuteres her, så hadde alt vert så mye bedre.................
2009-04-01T17:57:49

Bjørn H. Bråthen Bjørn H. Bråthen

1. april 2009 - 17:57

Ganske enkelt.

Med FRP i posisjon ville det være slutt på å støtte terrororganisasjoner.
Og en liten ting til du har nevnt LITT om FRP sitt program, hva med politiet- kriminalitet, forsvaret, sykehus, eldreomsorg, innvandring - sentrale og dagsaktuelle viktige politiske samfunnsområder. Det er mulig du mener de rød/grønne har hatt en god hånd om dette den siste periode. Jeg mener de faktisk har ført en politikk som har ført til et Norge i forfall.
2009-04-01T21:40:52

Bjørn H. Bråthen Bjørn H. Bråthen

1. april 2009 - 21:40

Jeg vet ikke.

Jeg vet ikke, sier du. Det er nok mye både du og jeg ikke vet. Bl. A. så jeg på nyhetene idag at 4000 barn registrert i Norge er "borte" vekk, finnes i norske skoler. Dette burde vel oppta ansvarlige poltikere blant de rød/grønne. Diverse kilder antar at endel av disse, jenter, er fraktet til utlandet og giftet bort - tvangsgiftet- media har fokusert på noen få tilfelle.Mange finnes muligens i Koranskoler i Pakistan. Koranskoler, 118 skoler som Venstre,Høyre og FRP i sept. 2007 henstilte til den rød/grønne regjeringen om at støtten fra Norge måtte opphøre. Venstres Trine Skei Grande besøkte sammen med resten av familie- og kulturkomiteen på stortinget en Koranskole i Lahore i Pakistan. Denne skolen ble presentert som veldig liberal - men besøket ble likevel noe av det mest opprørende Grande har opplevd. Bla. av den kvinneundertrykkingen hun ble vitne til, og her møtte hun en ekstremt tildekket jente som snakket norsk. " Referat fra dagsavisen september 2007."
Relativt lett å få opplysninger om slikt idag Einar, bare søke på Koranskoler på nettet.

At SV med åpne øyne bidrar økonomisk til koranskoler som avler frem fundamentalisme overrasker meg ikke, men at AP og SP også støtter dette, er for meg uforståelig.
2009-03-31T15:26:56

Walter Langøen Walter Langøen

31. mars 2009 - 15:26

Re: De fattigste...


Greitt å lese en meningsytring som er fri for synsing, fordommer og myter.
Ofstengs utgangspunkt diskvalifiserte ham fra første sekund i spørsmålet om hva Frp står for politisk.
Mao; Allerede i utgangspunktet gir ikke Ofsteng Frp en sjanse; det er mye viktigere for ham å bekrefte sine fordommer.
Men er man et politisk fossil, så er det små muligheter å komme seg ut av tvangstrøya.
Bare se på de fossile partiene som har gått ut og inn av regjeringskontorene i det uendelige, Og se nøye etter hva de har oppnåddd: et samfunn som skriker etter fornying. Fossilene nekter å ta ansvar for sine handlinger som har ført Norge ut i en hengemyr av brutte lovnader; det berømmelige valgflesket som fossiler går på gang etter gang.
Obama gikk til valg på "Change". Frp går til valg på "Forandring". Det er så langt fra fossil sedvane, at det må bekjempes for enhver pris. Og da bruker de sine beste våpen: mobbing, latterliggjøring og demonisering. Det er bare lese/høre hva alle Ofstengene skriver/sier.
2009-04-01T11:08:48

Einar Ofsteng Einar Ofsteng

1. april 2009 - 11:08

Hei Walter

Nå er det jo greit å vite att dersom en Frp'er har meninger om den sittende regjering, eller andre partier, så er dette noe de har rett til, og om noen klager på det de sier, så hopper massevis av folk på lasset, med syting og klagin over at vi hakker på dem.
Når jeg er saklig, og klipper noe fra Frp's program, og legger frem mine synspunkter for å være uenig i hva de vil gjøre, så har jeg fordommer, jeg er "politisk fossil", og om jeg skjønner deg rett in en tvangstrøye.

Dette viser jo litt av Frp tilhengernes blinde tro på sitt parti, og negativitet mot alle som skriver noe negativt om partiet. Det hadde jo vert mye bedre om du hadde vert saklig og latt oss få vite de positive tingene som du mener dette vil gi Norge. Men neida, alt jeg får er idioti om hva regjeringen bruker penger på nå, hvor mye som går til utlandet.

Så må jeg bare nevne at den "hengemyra" du nevner, og som du bor i, er den beste "hengemyra" i verden.

Du må og huske at forandring kan være godt..........eller i dette tilfellet dårlig. (Min mening, som jeg selvsagt har lov til å gi).
2009-03-31T10:05:56

Odd Johannessen Odd Johannessen

31. mars 2009 - 10:05

Vart du skræmd no?

Alle studier viser at det skattesystemet vi har i dag er svært komplisert, ikke "rettferdig", og resurskrevende å håndtere. De som har store inntekter har dyktige hjelpere og er 0-skatteytere, mens myndighetene har oversikt over hvert eneste øre hos oss lønnsmottakere. Nå kan vi bare utelate å sende inn selvangivelse, de er selv overbevist om at de har fått med seg hvert øre.

Frp er ikke de første som kommer med disse idéene.

Som ung student med studielån, fikk jeg ikke stipend fordi min far hadde fast jobb og inntekter (som ble beskattet). En av mine medstudenter hadde en far med innbringende forretning, men var 0-skatteyter, hans mor drev systue "på si'" og hadde etter det jeg fikk vite, gode, svarte inntekter. Ja, han fikk store stipender.

Som du skjønner, går det an å lese slike partiprogrammer som Fanden leser Bibelen.
2009-03-31T10:45:23

Are Ørstavik Are Ørstavik

31. mars 2009 - 10:45

0 skatteytere

det er ikke mange null skatteytere, de fleste er de som er i oppstartsfasen av en bedrift og dette gagner norge, vist du mener norge behandler de med store inntekter favoriserende bør du se på andre land.
De betaler mindre i % ja, men bringer inn store inntekter for velferden og norge, blir det ulønnsomt for de å drive i norge flytter de ut av norge, motsetning til frp vil de andre borgerlige beholde de bedriftene.
"En av mine medstudenter hadde en far med innbringende forretning
Som ung student med studielån, fikk jeg ikke stipend fordi min far hadde fast jobb og inntekter"
Da tjente din far svært godt eller du bodde hjemme og ha en far med innbringende forretning, vil ikke si at han tjente godt.
2009-03-31T14:17:10

Odd Johannessen Odd Johannessen

31. mars 2009 - 14:17

Om å vrenge og vri.

Som en kommentar til dine tvisterier kan jeg opplyse at min far var transportarbeider, og tjente heller dårlig. Jeg bodde hjemmefra på hybel, og finansierte mine studier med studielån som jeg etterpå betalte tilbake hvert øre av av egne penger. Med renter.
Og dine teorier om den fattige, rike mann, stemmer heller ikke. De hadde penger så det rant over.

Senere i livet har jeg hatt stillinger som blant annet innebar å avslutte årsregnskap. Hullene er vel blitt færre etterhvert, men det var skjelden problemer med å dytte bort et helt årsoverskudd.

Men vi trenger skapende krefter i dette landet, og jeg er helt uenig i at de som gjør det godt (og skaper arbeidsplasser), skal "tas" som Martin Kolberg & Co uttrykker det. Skattesystemet må forenkles, og skapende krefter må få gode omgivelser.

Som en sluttreplikk vil jeg nevne, at selv i Sovjet Unionen, ble de gløggeste skoleelevene plukket ut og sendt til eliteskoler.
2009-03-31T12:38:22

Einar Ofsteng Einar Ofsteng

31. mars 2009 - 12:38

Er for det meste enig, men

Er for det meste enig, men kan ikke skjønne hvordan skatt på forbruket skal hjelpe her?

2009-03-31T11:02:29

Jan Inge Andersen Jan Inge Andersen

31. mars 2009 - 11:02

skummelt FRP

Hei Einar. Jeg stemmer FRP. Det vill ikke si det samme som at jeg er enig i alt som de står for. Blant annet reklame i skolebøker som jeg håper at IKKE blir en realitet.
Når det gjelder flat beskatning tror jeg ikke du har forstått konseptet.
Viss ALLE betaler eksempelvis 25% skatt vill jo han med 500 000 selfølgelig betale mer enn han med 200 000. Enkel hoderegning det der. Desuten vill alle de med virkelig høye inntekter også måtte betale, noe som igjen gjør at fellesskapet faktisk vill få mer å rutte med.Jeg lurer på vilket parti du stemmer viss det er sånn at du må være 100% enig i alt de gjør? Mistenker da at de aller fleste ville blitt sofavelgere.Viss dette var det eneste du ikke var enig med i FRP sitt program, bør du stemme FRP.

2009-03-31T12:50:00

Einar Ofsteng Einar Ofsteng

31. mars 2009 - 12:50

Halloen Jan Inge

Jeg snakker ikke om flat beskatning, noe jeg er helt enig i. Det jeg ikke kan se har noen funksjon, og som jeg nevnte i artikkelen min, er beskatning av forbruk, noe jeg ikke kan se hjelper mye for de fattige.

En flat skatt på rundt 6-8% og i tilleg skatt som vi har i dag, med den flate skatten trekt fra det beløpet du skal betale ville hjelpe. Derved vil alle måtte betale skatt.
Jeg har alltid vert tilhenger av flat skatt, men det må kombineres med vanlig skatt, og skatt på forbruk.

Ellers så er det jo helt klart at man ikke kan vere 100% enig med ett parti, så i det henseende bør man kanskje se etter det partiet som er minst ødeleggende for Norge som Nasjon.......eller holde seg borte fra det som er mest destruktivt. For meg er det siste Frp.

Det er ikke kun en ting jeg er uenig med Frp i, det er massevis, og i tillegg så tror jeg ikke at det er mulig å gi skatte og avgiftslette i så stort omfang som Frp ønsker, og i tillegg opprettholde den levestandarden vi har (Frp vil jo ikke opprettholde de engang, men bedre alt som er/øke kostnadene for driften av Norge). Dette betyr da att Frp er akkurat likt de andre partiene når det gjelder valgflesk!!!
2009-03-31T13:09:48

Jan Inge Andersen Jan Inge Andersen

31. mars 2009 - 13:09

tror ikke at om FRP kommer i posisjon går landet til hel...

Helt enig Einar. Det partiet som er minst ødeleggende for nasjonen og folket fortjener vår stemme. Jeg tror ikke at om FRP kommer i posisjon går landet til hel... Som sagt jeg stemmer FRP fordi at jeg tror at de vill gjøre en bedre jobb i dagens norge enn de andre partiene. Jeg har jo de siste årene sett at mange partier, og i særdeleshet AP har kopiert FRP`s pollitikk uten at de varslede kattastrofene har skjedd.
Nå har til og med regjeringen åpnet for å bygge "gud hvet hvor mange mil med ny vei", men da FRP gjenntatte ganger har foreslått det samme, har det hvert som å foreslå dommedag.SV er for meg en vits av ett parti. Forby bensinbiler, nei til oljeboring, nei til privatskoler etc. Viss dere vill at norge skall styres av stalinister så stem SV. SP. Hva med de. Mer til bøndene og enda mer til bøndene.
Det de ikke sier er at det er bøndenes egne organisasjoner som stikker av med det meste de tjener les TINE.
Jeg mener faktisk også at bøndene fortjener mer, men det kommer de aldrig til å få med det systemet de har nå. Så derfor trenges det en kraftig opprydning i landbrukspollitikken.
Hvilke parti har vi da igjenn? FRP og Høyre Jeg går for FRP fordi at jeg sunes at de er det eneste partiet som viser noenlunde sunt folkevett, vell vitende at også de har mange feil.
2009-03-31T16:17:58

GEIR VIKA GEIR VIKA

31. mars 2009 - 16:17

EINAR

holde seg borte fra det som er mest destruktivt????????
da har du vel ikke sett SVs politikk i praksis, det blir jo færre og færre av små og mellomstore
bedrifter, pga den vanvittige høye arbeidsgiveravgifta, ubegrenset innvandring, fjerning av støtte til
privatskoler m.m........

dette vil jeg kalle destruktivt,trenger ikke være FRP for å forstå det.både SV og AP er avgiftspartier
tvers igjennom.
2009-03-31T11:56:14

Berit rasmussen Berit Rasmussen

31. mars 2009 - 11:56

flat skatt

hvis jeg som alenemor til 2 barn under 10 år må betale 25% skatt av min 200 000 kroner i inntekt vil vi sulte ihjel i løpet av noen få mnd. jeg har nå store fradrag fordi jeg er alenemor. det må være forskjell på de husholdninger som har en eller to inntekter. større skatt for husholdninger med to inntekter er jeg enig i , men aleneforeldre vil dø av sult hvis de må betale 25% i skatt. reell skatt til meg er 10% det er nok når jeg alene skal forsvare hus og hjem og ha mat til mine barn.
2009-03-31T12:34:36

Anne-Karin Gørbitz Anne-Karin Gørbitz

31. mars 2009 - 12:34

Om en i samme slengen øker

Om en i samme slengen øker bunnfradraget. Sier at de som tjener, eks, undere kr 200000, vil du da forsatt sulte i hjel? :-)
2009-03-31T12:35:53

Anne-Karin Gørbitz Anne-Karin Gørbitz

31. mars 2009 - 12:35

0 skatt på inntekt under

0 skatt på inntekt under 200000
2009-03-31T12:51:53

Jan Inge Andersen Jan Inge Andersen

31. mars 2009 - 12:51

Nei

det ligger jo i forslaget at fradrag fortsatt skall gjelde, tror nokk at du med din inntekt hadde fått mye mer igjenn i lommeboka med FRP modellen enn den som nå gjelder. enig forøvrig med Ann karin at inntekt under 200000 burde hvert skattefri
2009-03-31T13:15:33

Solveig hagen Solveig Hagen

31. mars 2009 - 13:15

Politisk farging?

Synes jeg ser en rød politisk farging allerede fra barnehage stadiet.
2009-03-31T13:15:46

Solveig hagen Solveig Hagen

31. mars 2009 - 13:15

Politisk farging?

Synes jeg ser en rød politisk farging allerede fra barnehage stadiet.
2009-04-01T10:27:37

Svein Grønnevik Svein Grønnevik

1. april 2009 - 10:27

Bunnfradrag etter FRP sin modell

ville gitt over 100 000 i fradrag. Jeg mener at det ville tilsvare minstepensjonen iht. et av forslagene jeg har sett. Da er det snakk om 120-130 000 i minstefradrag.Dette gavner de med minst inntekt. Og de med høyere inntekt kunne da ikke bli 0-skatteyter om man hadde en lavere og relativ flat beskatning på inntekt over minstefradraget.

Et paradoks er jo at flere og flere bønder stemmer FRP. Hvorfor? Jo fordi FRP vil at bondens fortjeneste ikke skal brukes til å bli administrert bort i Landbrukssamvirke( Nortura og Tine). Bønder vil kunne stå friere med hva de vil dyrke og ha biinntekter med gardsmeieri, kjøttvare foredling, gardsturisme i ulike former osv.Da trenger ikke bøndene store overføringer lenger.

FRP vil også ha en strengere innvandring, asyl og flyktningepolitikk enn den snillistiske import av lykkejegere, kriminelle og krigsforbrytere som hersker nå. Da vil vi også få mindre rasisme, siden flere blir ordentlig integrert. Den segerering og polarisering som de rødgrønne legger opp til, øker rasismen i samfunnet. Det er ikke noen tjent med.

Og som allerede nevnt av andre, FRP har i alle år hatt økt satsing på vei som et av de viktigste målene for utkantnorge som et av sine hjertesaker.

I dag dør det mennesker i helsekø og får heller ikke den beste kreftmedisinen i "verdens beste land å bo i" med sosialistisk/kommunistisk styre. Dette vil ikke FRP akseptere. FRP har flere ganger påpekt at det både økonomisk og menneskelig riktige er å gi mennesker behandling innen rimelig tid, selv om man må utenlands.

Og til slutt, jeg er som alle andre som stemmer FRP, ikke 100% enig i alt FRP står for. Men FRP står som en motpol til det eksisterende regimet med klare alternativer til en politikk som bare gavner snyltere, de friske og rike. Det vil jeg ha en endring på. Jeg vil bort fra kommunistenes klamme hånd som skal bestemme hva jeg skal gjøre, si og mene.

Det er bare hjernevaskede leftiser som er 100% enig med sitt parti i et og alt.
2009-04-01T11:50:37

Einar Ofsteng Einar Ofsteng

1. april 2009 - 11:50

Saklige svar

Takk for de saklige svar som er kommet, jeg vil prøve å svare noe her.

Som både Svein og Jan Ingee nevner så forsvinner mye av inntektene til bøndene på grunn av distribusjons selskaper (noe som ikke er enestående for bøndene, da for eksempel artister/plateindustri er likedan). Jeg har alltid vert imot sentralisering av ting som melke og kjøttproduksjon, da dette fører til merutgifter og forurensing med transport. Fordelen med sentralisering er dog at man oftest vil få et rimeligere produkt ut til forbruker, da en større bedrift vanligvis er rimeligere å drive. Dette er kanskje spesielt riktig på vestlandet, hvor du ofte finner svært små samfunn/bygder.

Når det gjelder Frp sin flyktning politikk er det ett par ting jeg er enig i, men det går kanskje mer på fengsels politikk enn flyktningepolitikk. Dersom en innvandrer bryter norsk lov, så bør han sendes hjem etter soning. Jeg har generelt ikke noe imot innvandring, men man bør utvise alle som har tilknyttning til ekstremister, det vere seg jøder, muslimer, kristne eller noen annen for for ekstreme trosretninger. Problemet med mange av disse kristne og jødiske ekstremistene er at de er Norske statsborgere, og man kan ikke be dem om å flytte, så vi må vel bare innfinne oss med dem.

Samferdsels sektoren skal jeg skrive om i en annen artikkel, så jeg svarer ikke på det her.

Sykehus sektoren kan bli bedre, og har blitt bedre enn den var. Vi er bak noen land, og langt foran endel land (Storbritania har 1 års ventetid for å se en spesialist, som så putter deg på 3 års venteliste for en hofteopperasjon, i Norge var denne totale ventetiden 9 mnd for noen år siden).

Mange av de som stemmer Frp leser ikke engang artikler det svarer på, de svarer ikke saklig, men bare med noe sutring, en hel del av dem har ikke brydd seg med å lese partiprogrammet, men slenger ut kommentarer og ville påstander. Jeg har klippet ting fra partiprogrammet endel ganger, og fått beskjed om at "dette har ikke Frp sagt, slutt å spre løgnpropaganda om Frp", osv.

Det er jo endel "hjernevaska leftiser" blandt Frp velgerne som rakker ned på absolutt alt som blir skrevet om partiet av folk som meg.

2009-04-01T18:05:19

Bjørn H. Bråthen Bjørn H. Bråthen

1. april 2009 - 18:05

Utvise alle ekstremister ??

Kan du gi noe eksempel på kristne og jødiske ekstremister i Norge. Som burde vært utvist om de da ikke hadde vært Norske Statsborgere ???
2009-04-02T15:29:52

Einar Ofsteng Einar Ofsteng

2. april 2009 - 15:29

Det finnes da.

Det finnes da visselig Kristne ekstremister, og også jødiske.

Av de kristne er det vel ikke noen jeg vet om som burde vert utviste, men kanskje de burde vert innlagt. Når det gjelder jødiske ekstremister så finnes det nok av dem, uten att jeg ønsker å nanvgi noen, men jeg har da lest uttalelser som har kommet fra norske jøder i aviser og nyheter, der de har sagt seg enig i både det ene og andre...........
2009-04-02T17:26:30

Bjørn H. Bråthen Bjørn H. Bråthen

2. april 2009 - 17:26

Dette var et tynt svar. Einar.

Hadde gjerne sett at du var litt mere konkret i din besvarelse, dette sier ingen ting. Jeg trodde du faktisk hadde litt mere dekning i de påstandene du fremsetter.
2009-04-02T19:54:08

Jan Inge Andersen Jan Inge Andersen

2. april 2009 - 19:54

hjernevaska leftiser

Jeg kan opplyse deg Einar at det finnes "hjernevaska leftiser" i alle partier i dette landet. Jeg forstår det som om du prøver å fremstå som seriøs, for så å komme med slike tulle utsagn.Folk somn deg? Hva mener du? slike lure som vet alt,kan alt og aldrig tar feil? Ser du virkelig på deg selv slik? Hvem stemmer du på¨egentlig?
Når det gjelder flyktning og asylpolitikken i dette landet er jo det et resultat av 25 år med vannstyre på dette området. JEG GIR BLAFFEN I OM FOLK ER GULE SVARTE BLÅ ELLER HVITE SÅ LENGE DET ER SKIKKELIGE FOLK. Men å importere drittsekker det synes jeg er for dumt.Vi produserer nokk tullinger selv, trenger ikke å impotere de.
Religiøse galninger er det i alle religioner, enten det er islam, jødedom eller kristendom. De er alle like farlige.Ellers er jeg forsåvidt enig med deg i at det er mye sutring blant FRP innleggene, men kansje det er ett resultat av at "sånne som deg" (les bedrevitere) skriver så utrolig nedlatende om FRP velgere?
Jeg og de fleste jeg kjenner som stemmer FRP tror ikke på en mirakelkur for nasjonen viss FRP kommer i regjering, men en kursendring vekk fra rød grønnes (som jeg mener) Ødelegende politkk. Bl.a ang. nevnte asylpolitikk, regjeringens ivrige støtte til korrupte regimer, bedre eldreomsorg, omlegging til et mer retferdig skattesystem, ned med avgifter bl.a på nye biler slik at alle kan kjøre mer miljøvenlig, srengere fengselstraffer ( AP skryter av at fengselskøene har gått ned, klart det når de slipper de ut lenge før tiden eller lar vær å straffe de i det hele tatt.Og sist men ikke minst mindre byrokrati. Er vi virkelig idioter som synes at dette er bra ting å kjempe for?
2009-04-03T11:58:35

Einar Ofsteng Einar Ofsteng

3. april 2009 - 11:58

Det var da voldsomt...........

Halloen Jan Ingee.

Det var ikke jeg som nevnte "hjernevaska leftiser først, jeg bare svarte på en kommentar ang. dette, så å gi meg "æren" for det utsagnet er vel litt drøyt. At jeg påpeker at det også finnes en del Frp'ere som dette passer på er vel rimelig å si?

Ditt utrykk om "import av dritsekker" er jeg helt enig i, så lenge (som du sier) hudfargen ikke har noe å si.

Lurer litt på hvorfor du kaller meg "bedreviter", bare fordi jeg skriver MIN mening om Frp. Alle Frp tilhengere som skriver her utrykker jo sine meninger klart og tydelig, uten at jeg kaller dem navn eller noe annet i det hele tatt.


De fleste, eller ihvertfall svert mange av kommentarene som skriver her på siden av Frp folk er kun få linjer som klarer å nevne noe negativt om de "rødgrønne", "APene", eller noe tilsvarende, og de nevner også at når Frp kommer til makten (ikke viss, men når) så vil alt bli bedre, som forskjell på himmel og helvete.

De fleste som har svart her har vert tildels saklige, og hatt noe og bidra med, så takk for det.