Når må vi konvertere?
Flere og flere krav kommer fra vårt fargerike fellesskap og flerkulterelle, romantiske samfunn. Det er vel kun kort tid før vi fra muslimskt hold mottar et krav om at vi nå må konvertere og forkas
Samfunnet rundt oss blir mer og mer oppløst fra sine gamle røtter. Muslimene får mer og mer innpass i det norske samfunn. Vi har sagt at vi har religionsfrihet. (Det vil si at alle kan ha sin tro, uten at vi skal bry oss med det). Men å la muslimene få styre vår religion er vel å gå noe langt?
Fra det å kunne ha hvilken tro de vil, til å bygge moskeer, er en ting, men når de stiller krav om det meste er vel grensen nådd. Eller burde være.
La oss summere bare noen få ting:- Vi måtte slutte med kristendomsundervisningen i skolen (!!!) - På grunn av at muslimene tillater ikke at ders barn skal ha hedensk læring.
- Muslimene kan ikke tillate at deres barn har gym. med det annet kjønn. Langt mindre ha svømming sammen.
- Nå har vi faktisk forandret vårtidsregning på grunn av at muslimene ikke godtar vår tidsregning fra når Jesus ble født. Fra nå skal det hete: Før og etter nyere tidsregning - og ikke - før og etter Kristi fødsel!
La derfor statskirken være i staten, ellers så blir de redusert til en liten sekt som muslimene kjører over når de blir mange nok på tinget. Det skjer om få år. Hvor mange stemmer skal til for å lage et nytt parti?
Det er ille nok med KrF, men tenk ”Det muslimske samlingspartiet” ??!!
Unnskyld at jeg spør: Hvem er det som styrer Norge? Hvem kom hit som flyktninger og begynner å stille krav? De visste godt at dette var et kristent land, men kommer hit og begynner å stille krav om hvordan de vil ha det. Og - de får det! Det var frivillig å komme hit, det er frivillig å bo her og de kan reise når de vil.
Religionsfrihet? Det har vi ikke lenger. Vi er styrt av muslimske krav.
Dette er bare begynnelsen, vent å se.
Ha en ettertenksom aften!
Ingar O.

Pengesedler varmer fattige ungarere
Lesernes kommentarer
Simen Strand valla
23. september 2008 - 15:11
KRL er jo enda ikke borte,
.
Jeg har også et problem med at du kaller Norge et kristent land. Det er kanskje det offisielt, men bare 29% av nordmenn sier de tror på en gud. Kristendommen er ikke engang en majoritet i Norge og allikevel kalles det et kristent land av noen.
.
Hvor får du den nye tidsregningen fra? Man sier da hva man vil? Har du lyst til å si etter kristi fødsel, er jeg sikker på at du får lov til det. Hvis færre og færre sier det er det vel av andre grunner enn at muslimene har sagt vi ikke får lov, lol.
.
Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1226265.ece
Ingar Nilsen
23. september 2008 - 17:43
Finnes ikke Jesus?
Rapporten i Aftenposten bekrefter vel heller mer min påstand enn avkrefter den. Vi er et land som er i ferd med å avkrisnes. Svart på hvitt. Selv er jeg ikke personlig kristen. Langt i fra. Men man skal være otrolig innesnødd hvis man ikke ser faresignalene!
Om du har problemer med at jeg kaller Norge et kristent land, så har du nok et problem som er langt alvorlgere en det,Simen.
Finnes det ikke muslimske grupper som er i mot kristendomslære i norske skoler? Nei, riktig det. Ikke muslimske grupper - men alle muslimer.
Skolen skal ikke brukes som et rekrutteringsverktøy for kristendommen?
Riktig det. Ikke rekrutteringsverktøy, men et fora hvor vi lærer det grunnleggende i våre liv. Læren om vår religion, kristendommen. Hva skal man da fortelle barna? "Det finnes mange guder å tro på, velg den du liker best og følg ham"
Unnskyld, hvor innesnødd går det an å bli?
Ingar O.
Simen Strand valla
24. september 2008 - 10:39
"Det finnes mange guder å
.
Nei, det hadde jo vært helt forferdelig! :O Eller enda verre: "Velg hvilken tro du vil, eller ingen i det hele tatt." (!!!) Tenk å innbille et barn at det kan velge å tro på hva det vil!
I tillegg synes jeg det er idiotisk å tillegne et barn en religiøs tro, når det like lite kan vite hva det tror på som hvilket politisk parti det støtter. "Det finnes ingen kristne barn, bare kristne foreldre", husker ikke hvem sitt sitat det er, men synes det passer her.
.
Det har også kanskje ikke falt deg inn at ikke alle er oppvokst med en "barnetro" eller har hatt noe spesielt forhold til religion når de vokser opp. Så lenge vi har et skolesystem som inkluderer alle, så må vi ha en undervisning som inkluderer alle, så enkelt er det.
.
Personlig synes jeg ikke at det at Norge "avkristnes" er noe faresignal, og jeg tror heller ikke det er noen overhengende fare for at muslimene kommer til å ødelegge landet i den nærmeste fremtid.
Jeg hører også mye om det at "innvandrere får spesialbehandling", "innvandrere har det for godt", "innvandrere ødelegger landet vårt", og det virker helt absurd på meg. Jeg har ikke merket noe til dette selv, men heller at innvandrere som kommer til Norge blir møtt med fremmedfrykt og intoleranse.
Ingar Nilsen
24. september 2008 - 15:15
uff da
Idiotisk å tilegne barn en religiøs tro? Hva skal man lære dem da? "Vent til du blir konfirmert (borgerlig) så skal jeg fortele deg litt om en kar jeg har hørt om, som heter Jesus?"
Er det for kraftig kost å lære barna om den kristne tro? Eller skal hele landet utvannes til et fulltoleranse for alt annet en vårt eget?
Simen Strand valla
24. september 2008 - 18:04
La meg gjøre dette klart:
.
Jeg vil også påstå at kristendommen ikke lenger kan kalles "vårt eget" mer enn ateismen eller agnostisismen. Om det har vært den dominante religionen i fortiden er irrelevant, det er den ikke nå lenger. Deal with it. Jeg tror heller ikke at kristendommen har noe særlig med hvordan landet vårt utvikler seg, og selv om det kanskje har formet Norge i fortiden, så har den langt ifra noen sentral plass i samfunnet nå lenger. Ikke i nærheten engang...
Tora Joensen
24. september 2008 - 16:43
sukk...
Veldig veldig mange mennesker på jordkloden(som forresten ikke er flat), mener at mannen ved navn jesus enten ikke eksisterte, var en vanlig mann som er oppskrytt, eller var en vanlig profet. Hundretusenvis har faktisk ikke hørt om ham en gang. En fyr som går på vannet, gjør vann til vin og helbreder syke? Veeeldig sannsynlig.
Mange muslimer mener at Jesus var profeten Isa, hvis historie er nesten prikk lik.
Har du forresten pratet med alle muslimene i Norge? Har hver og en av dem sagt at de vil ha kristendom ut av norsk skole? Flere muslimer mener faktisk at nordmenn er for lite religiøse.
Det er litt trist at det er så mye ekstremisme i Islam. Hadde historiens gang vært litt anderledes hadde det kanskje ikke blitt slik.
Uansett er det ikke islam som tar over etter kristendommen, den jobben tar ateismen og agnostisismen seg av. For de fleste som forlater denne religionen foretrekker å bli gudeløse.
Norge er ikke et veldig kristent land. Kanskje for hundre år siden, men nå har vitenskap og religionsfrihet(at man ikke får bot/står i gapestokk for å ikke gå i kirken) ført til at mange har valgt å kalle seg ateister eller agnostikere. Akk ja, middelalderen var over på 15-1600 tallet, for da kom opplysningstiden, og dro oss ut av trangsyntheten. Untatt noen få da.
Faresignaler? Unnskyld meg, men hva er FARLIG med at kristendommen mister popularitet? Ingen dauer av det vel?
Skolen skal ikke brukes som rekrutteringsverktøy for noen enkelt religion. I skolen skal man lære akkurat like mye om hver enkelt religion.
Det grunnleggende i våre liv er da ikke nødvendigvis kristendom? En venn av meg "tror på" vitenskap. Noen tror ikke på noe. Noen tror på ånder. Andre tror på en av alle religionene vi mennesker har.
Jeg er agnostiker, jeg tror på sjelen, og har switchet litt fra religion til religion, utifra hvilken som virker mest fornuftig. For tiden er jeg Gacktist.(nå kan du lure... XD. ) Gackt-sama wa aishiteru!!! :3
Og klart man kan si til barna at "Det fins mange forskjellige guder, åndetroer, religioner og livssyn, til og med left hand paths og urgamle religioner, så finn deg den som sier DIN sannhet, og som lyser opp den veien i livet som kjennes rett for deg! Bruk kunnskapen du har fått om alle, og ikke se ned på dem som tar et annet valg enn deg." Høres ikke det fornuftig ut?
Du kan tro det du vil tro, og jeg kan tro det jeg vil tro, han kan tro det han vil tro og hun kan tro det hun vil tro, de kan tro det de vil tro og de der kan tro det de vil tro, og alle må vi respektere hverandres tro.
Det er mer innesnødd å si at bare én religion er riktig, bare pågrunn av hvor man er født. Ingen vet hvilken religion som er rett for andre enn seg selv.
Hadet bra og takk for nå. Sore demo matta!
Ingar Nilsen
28. september 2008 - 19:21
les dette
Ha en bønneløs aften
Ingar O.
Jan Erik Hansen
23. september 2008 - 15:16
Er helt enig. Vi har snart
Jan Erik Hansen
23. september 2008 - 15:16
Er helt enig. Vi har snart
Arnhild Westeng
24. september 2008 - 9:33
islam
Geir Rødsand
26. september 2008 - 9:24
Når må vi konvertere.
Ingen må konvertere. Konverteringen er avblåst.
Man blir ikke religiøs med mindre man hjelper til selv.
Ingar Nilsen
29. september 2008 - 19:18
Frykt ikke.....
(les også linken ovenfor!)
Selv er jeg ikke religiøs. Nesten tvert i mot. Men når man ser alternativet, må vi ha en tung motvekt. Den eneste jeg med mine - desverre begrensede - kunnskaper innen temaet ser er vår tradisjonstunge kristendomsundervisning. Jeg ser ikke spøkelser på høylys dag, men tegnene er klare og kan ikke stoppes fordi vi ikke bryr oss.
Laoss inderlig håpe jeg tar feil!
Ha en bekymret aften!
Ingar O.
1. oktober 2008 - 17:42
Korfor ikkje.
Sidan kristendommen ser ut til å vera på god veg ut her i landet.
Så kan eg ikkje sjå faren med å konvertere til andre religioner.All mobbinga av kristne inviterer til det.
Sigrun Tømmerås
19. oktober 2008 - 18:57
Muslimer ønsker kristen tidsregning
Jeg anbefaler å lese i Bibelen, for der står det at man skal ta vel imot den fremmede.
23. oktober 2008 - 19:41
Kristen.
Då meiner eg som er åpen for forandringer og ute etter mål og meining i mitt liv at muslimane er meir humane og har beholdt nærleiken til kvarandre og viser omsorg og kjærleik for kvarandre som vårt system er på veg ut av.
Eg er ein ivrig leser av bibelen og finner mykkje visdom som eg bruker i kvardagen.Eg haller til dei som ser på bibelen som eit lys som viser veg.Det gjer meg tryggleik i kvardagen.om eg kommer opp i utfordringar som må løyses.I bibelen finner eg altid svar på tanker og grublingar eg liker å finna ut av eller eg kan hjelpe andre til å finna ut av sine problemer.
Men som sakt eg er alltid på søken etter det som eg kjenner er riktig for meg.