ABC kommentarene
Jeg har lagt merke til at det blir færre og færre som uttaler seg på sidene til ABC.
Selv har jeg også blitt mere sparsom med å gi mine kommentarer da jeg mener de er for strenge med sensuren, og fjerner muligheten til å kommentere hvis de er redde for å høre noe de ikke liker selv. Jeg vil gå så langt at jeg vil påstå at ABC hindrer ytringsfriheten.
Jeg tror dette er farlig for ABC da fler og fler går over til å bruke andre startsider.
Den siste artikkelen de fjernet muligheten til å kommentere var voldtekt/frihetsberøvelses-saken fra Kreta.
Hvem er det som styrer dere ABC ?
Håper folk får lov til å kommentere det jeg her har skrevet.

Barns beste
Lesernes kommentarer
Kenneth Wulff
8. november 2010 - 13:14
Du har helt rett Dag!
Har du andre gode sider å henvise oss til?
Jan Erik Jensen
9. november 2010 - 19:11
Jeg var en av dem
I ettertid fremkom ytterligere informasjoner i denne grusomme saken som fjernet all tvil- dette var gale menneskers verk og ikke en debatt som kunne gå langs linjer hvorvidt piker tedde og kledde seg utfordrende .
Hvilket piker for øvrig selvsagt er i sin fulle rett til uansett.
Bevisene i den stygge saken er nå så overveldende at det ikke har noe å gjøre i en pro\kontra meningsutveksling om hvorvidt kvinner kan være for utfordrende eller ei. Det bør i så fall bli en eget debattema , men ville her vært malplasert basert på det bestialske , med bortføring, som fant sted i denne konkrete saken på Kreta.
8. november 2010 - 13:41
Sensur.
Svein Henriksen
8. november 2010 - 14:43
Helt enig Dag !
Svein Henriksen
8. november 2010 - 15:08
Muslimer
Amerikanere uten å nøle. Dette er ytringsfrihet i praksis.
Kenneth Wulff
8. november 2010 - 15:14
Men bare ikke
Frida FREDRIKSEN
8. november 2010 - 15:41
Sensur.
Så lenge det er sakelig kritikk,spørsmål eller andre emner/tema.Bør det få stå på trykk.
Det er vel en demokratisk rett til ytringsfrihet som vi bør bevare,også på denne nettsiden.
Men viss debattene her inne bare skal dreie seg om muslimer som folkegruppe.Da mener jeg at det blir en forfølgelse av mennesker som gruppe og ikke individet.
Det vil alltid være mennesker som skiller seg ut,om du er muslim,kristen,jøde,humanist eller buddist.Osv....
Åsmund Tetlie
8. november 2010 - 16:36
Hvilken gruppe hører muslimene til.
vi ikkr kritisere nazismen,kommunismen,
kristendommen osv., men plutselig oppstår det
et tabu når det gjelder islam, hvorfor ?
Det er jo muslimene selv som skiller seg ut i grupper, vi og dem. De er plutselig en gruppe
på 1,5 millia. når de blir krenket for noe,det
motsatte skjer når de skal ha særfordeler, da
er de pluselig en stakkars minoritet.Hvorfor
debatten i hele Europa går i samme spor er at
de har oppdaget at de har fått en enorm trojansk
hest i sin midte, påtvunget av eliten, med andre
ord, de blir tvunget til og betale for sin egen
kolonesering.Gammelmedia styres av frykt for seg
og sine, det samme gjør politikerne,det er ikke
alle politikere som vil ta den samme belastning
for friheten som Geert Wilders, Nederland.
Det er sensur og indre selvsensur som er EU mål.
Les denne rapport om overvåkning av Norge,EURI,
lukter det Orwells 84.
http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/ecri/Country-by-country/Norway/NOR-CbC-IV-2009-004-NOR.pdf
Frida FREDRIKSEN
8. november 2010 - 18:25
Sak eller personer....
Hvor skriver jeg at vi ikke kan diskutere eller kritisere islam?
Norge har Kristendom som sin religion,men er ALLE nordmenn kristne da?
Mange land har Islam som sin religion.Mener du at alle menneskene i de landene tilkjenner seg islam som sin religion?
Er kanskje like mange ikketroende der som ellers i verden,tror jeg.
Men grupperinger eller personer som driver sin egen aggiterende agenda,er noe annet.Men de kan være innen alle nevnte kategorier,desverre.
EKS: Det har blitt kjent at en del katolske prester har misbrukt barn sexuelt.
Men vi kan vel ikke begynne og advare verden mot katolikker av den grunn,eller?
Mange kristne sekter bla i Knuteby i Sverige utførte til og med drap i Guds navn.Synes du det er rett at vi setter deg i samme kategori fordi du er kristen?
Ser du selv hvor urettferdig dine påstander er.
Men om en ikke liker/godtar andre mennesker enn hvite nordmenn/kvinner,ja da er det en annen sak og en helt annen debatt.
Odd Korsnes
8. november 2010 - 18:52
Bra
Åsmund Tetlie
8. november 2010 - 21:13
Fredriksen og Korsnes.
det horrible sølibatkravet i den katolske kirke
der naturlige drifter overtar for forstanden,jeg
har forøvrig ikke noe tilovers for den katolske
kirke.Når det gjelder Knuteby så er det vel vanlig pysokatadferd der kontroll over mennesker
er det altoverskyggende.
Selvfølgelig finnes det mennesker i muslimske
land som ønsker profeten og alt hans påbud og
forbud dit pepperen gror.
Feilen dere gjør er og sammenligne islam med
annen religion, kutt ut religionstullet, islam
består av 3/4 politikk og 1/4 tvangsrituale for
og fremme politikken og sammenhengskraften.Islam
er en eroberingsidologi der menneskehetsrettigheter,likestilling
ytringsfrihet religionsfrihet og demokrati er bannord.Islam er ikke i den forstand en trosreligion, men en gjerningens religion der
underkastelse og tvang er det primære, derav
navnet islam som betyr underkastelse.
Forskjellen på kristendommen og islam er at de har full dekning i sin brukerhåndbok for hva de
gjør, der er ikke uislamsk som Rana påstår,
derfor er de moderate muslimer musestille for de
vet at de har teologien på sin side.Til opplysning så er islam den eneste religion som
ikke inbefatter noen form for Den gylne regel.
Det som irriterer meg meget er at når en skal diskutere islam som ideologi så draes hudfargen
frem, meg bekjent så er ikke islam noen rase og
en trenger ikke og være kristen for og kritisere
islam som noen later til og tro.
Vi analyserer Jesus budskap mot Mohammeds befaling, sett deg inn i Moammeds sunna så kan du velge selv hva som er best.
Leif Andersen
8. november 2010 - 21:49
En tur i skogen..
Jeg tror Hr. Tetlie trenger litt frisk luft...
Åsmund Tetlie
8. november 2010 - 22:17
Leif Andersen
hadde vært en fordel -:)
Frida FREDRIKSEN
8. november 2010 - 22:52
Hva er emnet da?
Men kanskje munnen(les hånden) renner over med det hjertet er fullt av?
Frida FREDRIKSEN
8. november 2010 - 22:36
??
De katolske prestene finner Tetlie årsak/svar på deres overgrep.Men ser ikke ut til at han har forstått poenget med mine sammenligninger.Debatten går ut på ytringsfrihet,men Hr Tetlie gjør den til en religionsdebatt.
Sitat:Vi analyser Jesus budskap mot Mohammeds befaling.......sitat slutt.
Du kan jo begynne og lese Johannes openbaring,så får du se hvilken hyggelig lesning det er.
Kristendommen har jo selv en veldig fordømmende agenda.Men jeg er ikke ute etter hvilken religion som er best eller verst.
Jeg minner bare om at vi må vegre oss for å sette mennesker i bås,men se alle som enkeltindivider.
Noe Tetlie har problemer med når det gjelder muslimer.Hvorfor?
Demokrati er valgfrihet også når det gjelder religion.
Skremselspropaganda er også en måte og ta kontroll over andre mennesker.Noe Tetlie gjør her med sine påstander.
En må respektere at andre mennesker har en annen tro eller levesett enn seg selv.
Åsmund Tetlie
9. november 2010 - 13:15
Skremselpropaganda.
denne religionen er og prøver og formidle det,blir noen skremt av fakta, så dem om det.
Hvorfor må hundrevis av utstillinger avlyses,
forlag tør ikke utgi bøker osv.Avishus ser ut som en festning for og bruke sin grunnlovsfestde
rett til fri ytringer.Det er i alle fall ikke
jeg som er årsaken.Dette har med årsak og virkning,hvis en ikke ser at ytringsfriheten er
under konstant press fra visse grupper da må en
være blind.
Jeg tror vi skal være enig om og være uenig i
vår fortolkning av ytringsfriheten.
Frida FREDRIKSEN
9. november 2010 - 21:15
Les artikkelen om igjen.
Det handler om ABC siden.Den siden jeg og du Tetlie skriver på nå.Jeg sier heller ikke at jeg er skremt,men du prøver og sette frem dine egne påstander som om du er religionsforsker. Påstår at du vet og ser hvor farlig dette kan bli......det ER SKREMSELSPROPAGANDA.
Du nevner bla. avishus som er beleiret som en festning ol.Men er det disse1,5 milliardene muslimer som vil storme dette avishuset? Eller er det 1 eller to personer som har prøvd og komme inn?
Malmø var også beleiret av politi fordi en snikskytter prøvde og drepe ikke vestlige mennesker.Men vi kan vel ikke sette søkelyset på alle kristne svensker og advare verden mot SVENSKER? Eller hva mener du....?
Fra min side er jeg ferdig med denne debatten som du dreide inn på fremedfrykt istedet for det den egentlig handlet om.Så prøv heller og hold deg til fakta heretter,det kan være en fordel.
Odd Korsnes
10. november 2010 - 15:10
Dårlig oppførsel?
Ellers er jeg helt for at man skal nekte SaudiArabisk finansiering av moskeer i Norge.Er imot "import"av imamer som er opplaært i pakistan,Afghanistan og landene rundt der.Imamer burde vært født her i Norge,må kjenne den norske kulturen og slikt,veldig viktig,at de er integrert i det norske samfunn,med de samme syn på menneskeverd som oss,da hadde det nok ikke vært så mange debatter rundt disse sakene tror jeg
Åsmund Tetlie
10. november 2010 - 21:49
Frykt = Censur
midell for og skape frykt i befolkningen og har
alltid vært det mest effektive våpen for
undertrykkelse.Fryktsomme mennesker blir apatiske og handlingslammet og noen får
Stokholmsyndromet, og noen arbeider aktivt innen
våre egne rekker for det samme.
Dette er ikke noe spesielt ABC fenomen, dette er
globalt, kunstnere, jurnalister,forleggere,
redaktører,skolevesenet og politikere blir
plutselig så forståelsfulle og medgjørlige for
og ikke krenke noen,fellesnevneren for denne
frykt er og blir ISLAM.
En lokal religionskrig i Irland er irrelevant.
Hvis det er en promille som står for terror, da
skulle det være en enkel oppgave for 1.5 milla.
moderate til og knekke denne gruppen hvis viljen
var der.Det er mange som tror at minoriteter alltid har rett, men hvordan behandles minoriteten når disse er i flertall.Faktisk så
er det den indfødte befolkningen som blir
trakasert av minoriteter i Europa så vi trenger
ikke og fyre opp under offermentaliteten,deres
elendighet skyldes kun deres egen religion.
Saudi Arabia er den store stygge ulven her med
Det Muslimske Brorskap som politisk/religiøse
og idologiske strateger; Eu og FN er også pådrivere.
http://catchthefire.com.au/blog/2008/12/13/salt-shakers-i-list-mervyn-bendle-and-saudi-funding-and-unis/
Linda Hagen
8. november 2010 - 18:30
Har full forståelse for at
Job
8. november 2010 - 18:58
Jeg er overvåket
Ove Jan Ludvigsen
8. november 2010 - 22:21
Det er helt korrekt!
Dette har hendt meg, med beskyldning om at jeg er usakelig o. s. v. Videre at jeg har brukt andres stoff ulovelig.
Men vil ikke gi meg en tilbakemelding på min usakelighet, og ulovelighet, slik at jeg kan få et innblikk i hva det dreier seg om.
Man kan virkelig spørre, hvem er det ABC styres av? Og at den måten som debattinnlegg blir behandlet på, er ikke å betrakte som noe annet.
Enn en hindring av demokratisk ytringsfrihet!
Mvh. Evangelist: Ove Jan Ludvigsen.
Einar Olsen
10. november 2010 - 20:49
Syte og klage.
Hvis dere er missfornøyd med ABC-sidens holdning til ytringsfrihet så gjør som jeg. Skifte til andre debattsider. Det begynner å bli lenge siden jeg var her nå.
Problemet med å skifte til andre debattsider er bare at det ikke er noe bedre der. Det er ofte den enkelte moderators egen mening som ligger til grunn for redigering/sletting, og ikke bestandig mediets egen mening.
Men gløm ikke én viktig ting: ALT ER STYRT!!!
Einar Olsen. Fredrikstad.
Einar Olsen
10. november 2010 - 20:57
Reklame, reklame, reklame!!!
Håper jeg klarer å dy meg et år til før jeg besøker ABC-siden igjen.
Einar Olsen. Fredrikstad.
Ove Jan Ludvigsen
11. november 2010 - 10:53
KOMMENTAR-SENSUR
Og det har seg alltid slik at setter man fokus på spesielle saker, med beskrivelse av hva det er, så sier det seg selv at de som står bak hva som blir påpekt, vil føle seg fordømt selv om det ikke er disse som blir fokusert på, men det disse står bak, og har gitt sin aksept til.
Det er klinkende klart at dersom noe blir satt fokus som jeg jeg gjort utilbørlig, så vil jeg føle meg fordømt, fokusert på i negativ betydning. Men slik er det ikke, det er mine eventuelle overtredelser som blir påtalt, og dersom jeg ikke ønsker det, ikke liker det, føler jeg meg fordømt, sjinkanert.
Det er klart, det ville være unormalt om vi ikke skulle reagere på at uting i våre liv blir påpekt, selv om det ikke er oss personlig det gjelder, ikke personangrep, men alikevel føler vi oss uvel. Hvorfor? Jo, fordi at utingen vår har blitt avslørt, eller i mildeste fall blitt belyst!
Det er viktig at mediadebatter gir fritt løp for: "Rett på sak debatter!" Men holder personangrep og nedverdigelse av personer borte fra mediadebattene!
Evgl. & Privatperson: Ove Jan Ludvigsen.
Åsmund Tetlie
12. november 2010 - 11:35
Pat Condell om ytringsfriheten i Europa.
med gammelkommunisten Barraso som sjef for sin
imperiebygging.
http://www.document.no/2010/11/pat_condell_om_ytringsfriheten.html