Svekket omdømme for Rema 1000

I begynnelsen av januar ble Rema 1000s nye kundeprogram Æ presentert med brask og bram av Konserndirektør for strategi og innkjøp, Lars Kristian Lindberg.
I begynnelsen av januar ble Rema 1000s nye kundeprogram Æ presentert med brask og bram av Konserndirektør for strategi og innkjøp, Lars Kristian Lindberg. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Rema 1000 har fått sitt omdømme svekket sammenlignet med konkurrentene Kiwi og Coop, viser ny undersøkelse. Appen Æ får deler av skylda.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Remas omdømme har falt med 7,3 poeng siden i fjor, ifølge kommunikasjonsbyrået Apelands årlige omdømmeundersøkelse, skriver Dagens Næringsliv. Samtidig har konkurrentene Kiwi og Coop økt med henholdsvis 5,2 og 6,5 poeng i samme undersøkelse.

Kiwi og Coop havner begge i kategorien "fremragende omdømme" ifølge undersøkelsen, mens Rema 1000 havner langt under på lista med et "middels godt omdømme".

Les også: Odd Reitan: – Vi gjorde en feil

Enighet mellom Rema 1000 og Coca-Cola

Rema boikotter påskeegg

Hver tiende må gå i Hansa Borg etter Rema-kutt