ABCNyheter
ABCNyheter AS Kirkegata 17 Oslo 0153
22 80 85 80 tips@abcnyheter.no
true Meninger Borgermening
Tor Strand Tor Strand er redaktør i ABC Nyheter. 90548980 tor@abcnyheter.no
Statsminister "Steklov" En statsminister med kodenavn og omfattende historikk hos KGB. Det er så en må klype seg i armen. http://www.abcnyheter.no/files/imagecache/normal/2011-27/stoltenberg-620.jpg
http://www.abcnyheter.no/files/imagecache/normal/2011-27/stoltenberg-620.jpg

680 329

Statsminister Jens Stoltenberg skal med kodenavnet Steklov ha blitt forsøkt vervet av KGB. (Foto: Scanpix)

Statsminister "Steklov"

En statsminister med kodenavn og omfattende historikk hos KGB. Det er så en må klype seg i armen.

Statsminister "Steklov" ga nettopp bort store havområder til russerne, som nå også ønsker å utvide sine grenser i de arktiske nord-områdene. Vil Steklov være like medgjørlig der?

Dette er absolutt ikke ment som lettvint sjikane av statsministeren. Langt derifra.

Men statsministeren har selv satt seg i en slik posisjon at spørsmålet om han er uhildet, kan stilles. Dette fordi hemmeligholdet, benektelsene, bortforklaringene, tåkeleggingen og bagatelliseringen av Stoltenbergs og de andre AP-toppenes forhold til KGB er massiv. Betyr ikke det at man har mye å skjule? Spørsmålet kommer naturlig slik Arbeiderpartiet har håndtert dette.

Og hva kan vi egentlig stole på? Var det ikke en ytterst vanlig KGB-metode å narre potensielle agenter inn i kompromitterende situasjoner for senere å bruke fotografier av dette som pressmiddel? I alle fall var det vanlig ganske tidlig i vervingsprosessen å sikre seg underskrift for mottak av penger, gaver, etc. Det var dessuten vanlig i vervingsprosessen å kontrollere at kandidaten ikke spilte dobbelt straks denne var klar over at han hadde overtrått grensen.

Det er nærliggende å tro at en "DOR - Framskredet Konfidensiell Kontakt" har passert kontrollstadiene med bestått og godkjent.

Og at en agent legges på is noen år betyr ikke at han eller hun er glemt. Han eller hun er bare "sovende". Dette var eksempelvis tilfelle med Gunvor Galtung Haavik en periode. Uten sammenligning forøvrig. Videre ble det da Russland kom på fote igjen etter Sovjetunionens fall "blåst liv" i en rekke gamle agenter overalt hvor det var mulig og hensiktsmessig. Dette er kjent fra pressen.

La det være helt klart: Jeg aner ikke om noe av dette gjelder "Steklov" også. Men å reise spørsmålet er betimelig. Berettiget tvil må være tillatt. Etter min mening har statsministeren selv satt seg i en situasjon uforenlig med hans høye embede.

Bare opphør av tåkeleggingen og en fullstendig offentliggjøring av Mitrokhins arkiv kan rense luften.

Folket har krav på det.

Lesernes kommentarer

2011-07-07T20:35:35

Åsmund Tetlie Åsmund Tetlie

7. juli 2011 - 19:35

AP er et maktparti og har skjult mye.

AP var og er basert på kommunistisisk idologi, det viser deres historie før krigen,under krigen og spesielt etter krigen, men de var så heldig og få skrive historien selv.Både den Arabiske verden ( Pro
Palistinisk undergravingsvirksomhet i Libanon ) og sovjet har et " tak"
på AP, dette setter et spørsmåltegn ved at de fravek et prinsipp
som de har holdt fast på i over 40 år i gråsonen og over natten ga
bort halve gråsonen.På toppen av det hele ble Støre omtrent gjort til
helt for og gi etter for russernes krav. vi kunne vente, men ikke
Russland da Stocmanfeltet er skutt ut i de blå. Som kjent eksportere
de kun råvarer og våpen.
Makta rår og AP består.
2011-07-08T09:05:33

BJØRN ARILD OVESEN BJØRN ARILD OVESEN

8. juli 2011 - 8:05

Begge parter/nasjoner vunnet/tapt.

Bedre å sette strek for en uenighet som kanskje var en spire til evigvarende konflikt med en mektig nabo.

Nå er eiendomsgrensene konkrete og fastsatte, alle vet hva som er hvems, og området kan realiseres og normaliseres med god gjensidig samhandling med begge parter. Altså har begge parter/nasjoner vunnet/tapt her, med fredlig samhandling etc., - som felles mål og konsekvens.

.
2011-07-08T12:59:10

Johan Ytternes Johan Ytternes

8. juli 2011 - 11:59

Stoltenbergs

opplæring hos KGB har det vært skrevet meget om. Desverre ser det ikke ut til at velgerne har tatt seg det ad notam.
2011-07-08T15:07:26

Leo Haig Leo Haig

8. juli 2011 - 14:07

Er Statsminister og AP til å stole på?

Det er så uendelig trist å se at folket så til de grader lukker øynene for det som veldig mange etterhvert ser; at AP har mange hemmeligheter. Historiene er på ingen måte tatt ut av luften, de har rot i virkeligheten. At så mange tillater at de gang etter gang slipper unna, er en gåte. Hvordan det er mulig gang på gang å gi de tilstrekkelig tillit til å regjere. Vi er grunnleggende soialdemokrater alle mann, men det er da grenser for hvor mye vi skal legge i deres hender. De forvalter ikke til vårt felles beste.
Er de til å stole på? Det går en hostorie om unge Stoltenberg som kjørte på en bil da han skulle ut fra en parkeringsplass. Han stoppet, antagelig fordi han følte/fryktet at noen så og gjenkjente ham. Han la derfor en lapp under vindusviskeren til den uheldige bileier. De som så hendelsen regnet selvfølgelig med at der sto "beklager, ta kontakt med Jens Stoltenberg Tlf.xxxxx"
Lappen ble sjekket av en nysjerrig, og hva sto det på lappen? I.flg. historien: INGENTING! -Er de til å stole på?
2011-07-09T17:51:34

Lars Høiem Lars Høiem

9. juli 2011 - 16:51

Til å stole på?

Det var ikke den unge Stoltenberg som kjørte på bilen. Det er ikke så mange år siden.
2011-07-08T15:41:38

Rolf Gulbrandsen Rolf Gulbrandsen

8. juli 2011 - 14:41

Er AP til å stole på?

At Ap gjengen, helt fra Gro H.B. og til dagens AP ikke er til å stole på
må være nokså innlysende! De lyger og smiler på den mest utrolige måten. Ikke bare i denne saken, listen er lang.....
Men det mest utrolige er at store velgermasser ikke ser dette. Er de
sløv eller er de blitt helt apatiske. Norske velgere: Våkn opp !!
2011-07-08T16:43:02

Bjørn Foss Gravingen Bjørn Foss Gravingen

8. juli 2011 - 15:43

"FrP-politikk"

Det er nesten tragikomisk når APtassene "advarer mot FrP-politikk" med beskrivelser av det regjeringen gjør.
2011-07-08T16:17:56

Odd Johannessen Odd Johannessen

8. juli 2011 - 15:17

Ærlig talt!

Tror dere på dette selv? Jeg stemmer ikke Ap, men dette syns jeg er å gå lenger enn langt. At Ap-toppene er i slekt, i familie, inngiftet o.s.v. er en ting, men at de skulle ha forbindelser til Kreml tror jeg ikke på.
Likevel hadde det vært sunt med en l a n g periode uten Ap.
2011-07-08T16:41:31

Bjørn Foss Gravingen Bjørn Foss Gravingen

8. juli 2011 - 15:41

Treholtsaken

Det blir etter hvert mer og mer forståelig at Treholtsaken ikke tas opp til ny behandling. Teorien om at Arne Treholt bel offret for å dekke over "større fisk" blir sterkere og sterkere.

Treholtsaken virker liksom litt for mye som et bestillingsverk, for å få en stor sak. Se bare "pengebeviset", hvor det ikke var noen problemer med å ta pengene ut av konvolutten under ransakingen, hvor de telte opp pengene, fotograferte disse og mange sider i en 7.de sans, og la pengene på plass, alt på en halvtimes tid. Men i retten slet de ræva av seg for å gjøre det samme, i dagevis.
2011-07-08T16:52:02

Peter Hagen Peter Hagen

8. juli 2011 - 15:52

Om å vite

Jeg tilhører ingen partipolitisk bås. Men jeg synes det er noe forunderlig over hvordan enkelte plutselig synes å VITE og dertil drar i sannsynligheter som lettvinte gummistrikk - uten at de aller fleste av
oss så langt ikke vet noen ting. Påstander og rykter flagrer rundt, og
folkevalgte stemples som løgnere i årtier. Politisk sommerunderholdning spritet om med 001 og etterretningsspøkelser. Aiai! La i det minste haren få hoppe litt rundt og se hvor den lander!
Skål i dette fuktige sommerregnet! Statsministeren storspion!
2011-07-08T18:02:31

Jorunn Lauvstad Jorunn Lauvstad

8. juli 2011 - 17:02

Rydde opp

Hvis dette skulle være mer enn tomme rykter,burde borgerlige partier ta ansvar for å rydde opp. Hvis de holder seg stille, beviser det at de tror noen har "kokt suppe på en spiker".
Men den boka som er skrevet med utgangspunkt i KGB-arkivene burde publiseres.
2011-07-27T10:02:23

Magne Brakestad Magne Brakestad

27. juli 2011 - 9:02

Statsminister "Steklov"

Denne overskriften kom litt for overraskende på meg.
2011-07-08T21:06:28

Lennert Karlsen Lennert Karlsen

8. juli 2011 - 20:06

KGB

Dere er jo hoppende gale alle sammen, med et par unntak. Makan.
2011-07-08T21:17:11

Ole knutsen Ole Knutsen

8. juli 2011 - 20:17

Viss Vas

Er fulstendig enig med deg.
2011-07-12T11:38:46

Terje Edmund Mathiassen Terje Edmund Mathiassen

12. juli 2011 - 10:38

Helt utrolig.

Med sånne "kapasieteter" som debatten her og annet frembringer, er det nesten merkelig at ingen av dere har stilet mot høyden, - siden dere har så mye å si og klage over!?

Selv vil jeg hevde at uten Arbeiderpartiet og arbeiderbevegelsen, sammen med fagforeningene, så hadde IKKE Norge sett slik ut i dag som det gjør.
Slett ikke perfekt, for all del. Men dog bor vi i et land som stort sett har tatt seg av sin befolkning på en mer demokratisk og likesinnet måte enn de fleste land vi kan sammenligne oss med.

Enda sitter det en gjeng sytepaver og lager seg sine paranoide idéer og konspirasjoner, som de til alt overmål tror andre enn "klubben" er interessert i eller nikker gjenkjennende til.
Hah. Fantastisk.

Og selvsagt er det Stoltenberg alene som har gitt russerne hele Barentshavet og fritt fram i alle sammenhenger. Ja, den mannen har virkelig makt!
Eller er det noen som reagerer på dette tøvet i det hele tatt?
2011-07-23T10:35:25

Linda Fredriksen Linda Fredriksen

23. juli 2011 - 9:35

AP-regjeringen bør gå av!!!

Igjen har AP(E)-politikken utløst et raseri blandt etnisk norske.
Asylpolitikken MÅ forandres før det er for sent.
Det er vel allerede for sent. Om 10 år er vi ikke lengre i majoritet i vårt eget land.
STOPP innvandringen, se innad i til ditt eget folk, Stoltenberg!!
Nå har du dessverre fått eksempel på raseri, blandt nordmenn, etter tragedien på Utøya og Oslo-bomben.
AP politikken suger når det gjelder innvandring.
Hvilket Demokrati er det politikerne snakker om??
Den som sier at folket ikke får være med på folkeavstemning ang. de større politiske avgjørelsene....??
Særlig hva VÅR økonomi skal bære og ikke.
Uføretrygdede og de svakeste er de som får betale for politikken deres.
Det norske samfunnet står på kanten av stupet.
Den neste fredede URbefolkning blir vel Nordmenn, Etniske nordmenn.
Et tankekors.
De snakker om integrering i vårt samfunn, mens det er i virkeligheten nordmenn som må tilpasse seg de fremmede kulturer.
Hvem er det da som skal integreres, og i hvem sitt samfunn??
"Aliens" som USA kaller alle andre enn seg selv, blir et riktig navn på "innvandrede" folk.
Vekk med moskeene, og fri religion i Norge, vi blir utnyttet og sett på som idioter av andre lands befolkning.
Ja, jeg er like forbannet på det multikulturelle samfunnet, vi er tvunget til å leve med.
Vi har ingen livvakter, 3 meter høye murer, med bevoktede, overvåkede områder, rundt husene våre, slik bla AP-toppene.
Om samfunnet vårt er så ufarlig, som AP mener, hvorfor da en masse livvakter, hva er det de er redd for....???
2012-03-19T16:31:53

Eric Juvastøl Eric Juvastøl

19. mars 2012 - 16:31

Å jadda ?

At AP har en kommunistisk bakgrunn er vel hevet over en hver tvil. At man er kommet et godt stykke inn i KGB sine arkiver sier vel at man ikke kan ha slike mennesker til å styre dette landet. Det kan man vel ikke uansett KGB tilknytning eller ikke.
At vi bor i et godt land , ja ! Hadde det sett annerledes ut om ikke AP hadde sittet ved roret mesteparten av tiden ? Muligens. Men det har en bismak av svindel.
Norges befolkning burde vel føle seg som den polske arbeideren som ikke får betalt etter utført arbeid og blir truet med politi om han ikke kommer seg bort.
Våre forfedre slet seg fordervet for å bygge det landet vi har i dag og gjorde dette for at kommende generasjoner skulle få det bedre. At staten gir blanke i det og selger ut arvesølvet vårt på billigsalg er vel ikke annet å forvente.
Hva får de igjen for å svikte og svindle det Norske folk ? En feiende flott stilling i FN eller .............................