ABCNyheter
ABCNyheter AS Kirkegata 17 Oslo 0153
22 80 85 80 tips@abcnyheter.no
true 2012 Hvor mange år tar det å nedbetale lånet
Tor Strand Tor Strand er redaktør i ABC Nyheter. 90548980 tor@abcnyheter.no

Meninger-seksjon forsvinner fra ABC Nyheter

Vi i ABC Nyheter har besluttet å legge ned vår "Meninger"-seksjon

Vi i ABC Nyheter har besluttet å legge ned vår "Meninger"-seksjon. Vi har ikke kunnet gi den oppfølging og oppmerksomhet som er nødvendig for å legge til rette for et godt og aktivt kommentarmiljø. Vi vil fremover satse på andre områder som vi håper vil falle i smak, og vi er fortsatt interessert i å høre deres meninger.

Artiklene som er skrevet ligger forsatt ute "live" og vil være tilgjengelige for artikkelforfattere når de er innlogget hos oss.

Det er mulig å kommentere på artikler som før.

Tusen takk for alle bidrag til ABC Nyheter og vi håper at dere vil fortsette å bruke oss.

Mvh,

Anders Arntsen

Produktsjef ABC Nyheter

 

Spørsmål og kommentarer kan sendes til anders@abcnyheter.no

 

 

Lesernes kommentarer

2012-10-19T17:18:38

Erik Bye Erik Bye

19. oktober 2012 - 16:18

Et liv uten Mening

Denne nedleggelsen beklager jeg særdeles sterkt. ABCNyheter - Meninger har vært en fin måte å ytre seg på, uten å bli utsatt for "sensur", redaksjonelle begrensninger eller redaksjonelle holdninger. Særlig innen klimaspørsmål har ABCNyheter vært en enslig øy, for å komme til med klimakritiske artikler, i denne alarmistiske debatten. Alle papirredasjoner i Norge ser ut til å være indoktrinert til å følge det offisielle norske klimasynet: Vi har menneskeskapte klimaendringer, og CO2 er syndebukken. Med sine servile standpunkter og uttalte begrensninger for debatt i de tradisjonelle MSM, blir det et stort savn ved nedleggelsen av Meninger.
2012-10-28T10:51:12

Gunnar Celius Gunnar Celius

28. oktober 2012 - 10:51

Sterkt skuffet over nedleggelsen!

Det var meget interessant å lese andres meninger i en hverdag hvor media dominerer alt som skjer omkring oss. Med denne nedleggelsen har ABC etter min mening mistet bakkekontakten og er langt på vei en hindring av det frie ord. Hadde satt stor pris på å få dette konseptet tilbake.

Lange kommentarer etter innlegg må nå skrives over flere kommentarfelt i steden for å bruke muligheten til å skrive egen artikkel. Jeg ser at ulempen med dette, er at noen lager svære kommentarer som ligger langt oppimot det som kunne vært skrevet som egen artikkel.

Dere sier at tidligere artikler vil bli å finne igjen som før. Jeg har skrevet flere artikler, men finner kun igjen en.

Det som ABC nå har gjort, begrenser kvaliteten på forumet.
2012-11-01T09:32:08

Erik Bye Erik Bye

1. november 2012 - 9:32

Grunnlag for klage!

Jeg er helt enig med deg, Gunnar Celius. Det er meget skuffende at ABCNyheter på denne måten bidrar til en begrensning av ytringsmuligheten. Da hjelper det lite å ha ytringsfrihet, enn si: ytringsfrimodighet.

Det er ille nok at ABC begrenser muligheten for fri meningsutveksling i kortform, verre er det om "åndsverk" blir borte. Ved innlogging får jeg mine bidrag opp som normalt, så dette ville jeg melde til redaksjonen.

En kan lure på om det foregår en systematisk begrensning av den muligheten "en borger" har for meningsutveksling?

I fjor høst la de ned Aftenposten Debattsentral. Her er ingen debattinnlegg tilgjengelig, selv ikke for forfatteren! Her har i prinsippet Aftenposten beslaglagt private åndsverk, produsert gjennom mange år.

I fjor sommer fjernet forskning.no mulighetene for å kommentere innlegg om KLIMA!

Jeg har ennå til gode å lese om en MSM-redaksjon som har et åpent syn på klimaendringene. Alle som en virker besatt av tankekonstruksjonen til IPCC. Erfaringene til de fleste, med MSM i papir, er vel også at av "plasshensyn" så fikk vi ikke plass til deg denne gangen (heller).

Av det jeg kjenner til, er det nå bare Dagsavisen Nye meninger som har det samme tilbudet som ABC hadde før nedleggelsen: der kan du skrive, publisere og ta redaktøransvaret for dine egne meninger.

Dersom jeg tar frem den konspiratoriske hjernehalvdelen, så lurer jeg på om "våre meninger" blir utsatt for systemer i land vi helst ikke vil sammenlikne oss med?
2013-03-17T17:27:47

Kjell Arne thomassen Kjell Arne Thomassen

17. mars 2013 - 17:27

Tragisk.

Jeg skriver her selv om sikkert ingen kommer til å lese dette.
Det er en tragedie at vi i et land som norge har en så ensrettet medieverden at alternative vinklinger ikke har livets rett.
Man kan selvsagt lage seg en blog og poste hva man vil, men publikum blir lite og tilfeldighetene rår.
Jeg savner en kritisk medie hverdag som stiller spørsmål ved vedtatte sanheter. Jobber selv med tekniske fag og sidemannskontroll er en selvsagt del av arbeidsrutinene våre. men media har ikke denne ventilen. Her er det en redaktør som har siste ord og bestemmer. Feil og manglende fakta er vanskelig å rette opp.